piątek, 22 listopada 2024

Newsroom

Niższy zysk Multimediów, mimo wzrostu przychodów

msd | 20 listopada 2012
Skonsolidowany zysk netto operatora telekomunikacyjnego spadł w trzecim kwartale prawie o jedną trzecią wobec ubiegłego roku.

   Przychody grupy Multimedia wyniosły od lipca do września 174,9 mln zł i były o 11,8 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szybciej jednak rosły koszty, więc zysk ze sprzedaży spadł o 7,1 proc. r/r do 35,2 mln zł. Zysk netto podliczono na 14,1 mln zł. To o 32,6 proc. mniej niż w trzecim kwartale ub.r. Duża różnica pomiędzy dynamiką zysku ze sprzedaży i zysku netto wynika głównie ze wzrostu kosztów finansowych grupy. Wyniosły one bowiem 21,6 mln zł (blisko 16,5 mln zł to odsetki od obligacji) wobec 16,1 mln zł przed rokiem.

   Łączna wartość zobowiązań grupy na koniec września br. wyniosła 1,22 mld zł i była wyższa o 30 proc. niż przed rokiem. Długoterminowe zobowiązania podliczono na 822,6 mln zł (+44 proc. r/r). Zobowiązania krótkoterminowe wyniosły blisko 398,2 mln zł (+8,8 proc. r/r) przy należnościach z tytułu dostaw i usług na poziomie kilkukrotnie niższym (65,2 mln zł). Relacja łącznej wartości zobowiązań grupy w stosunku do kapitałów własnych wyniosła na koniec trzeciego kwartału 4,52. Przed rokiem wartość ta była na znacznie niższym (i bezpieczniejszym) poziomie – wynosiła ona wówczas 2,86.

   Na Catalyst notowane są trzy serie obligacji Multimediów z czego tylko jedna jest dostępna dla inwestorów indywidualnych (MMP0617). Aktualne jej oprocentowanie wynosi 9,14 proc. (WIBOR 6M plus 4 pkt proc.). Płynność papierów notowanych na platformie obrotu obligacjami dla inwestorów indywidualnych jest niewielka, ponieważ nominał jednej obligacji wynosi 10 tys. zł. Na ostatniej transakcji – z połowy października br. – papiery Multimediów wyceniono na 102,8 proc.  

Więcej wiadomości o Multimedia Polska S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst