piątek, 22 listopada 2024

Newsroom

CDRL spodziewa się spadku sprzedaży w polskich sklepach o 30 proc. r/r

msd | 17 marca 2020
Producent ubrań dla dzieci spodziewa się, że epidemia koronawirusa będzie mieć „istotny, negatywny wpływ” na jego wyniki i działalność.

CDRL to kolejna po CCC i LPP odzieżowa spółka z Catalyst, która ucierpi na spadku wywołanym epidemią koronawirusa. Producent ubrań dla dzieci przyznał, że „odnotowuje znaczący spadek sprzedaży” we wszystkich krajach, w których prowadzi działalności. 

W związku z decyzją polskiego rządu o zamknięciu galerii handlowych, emitent przyjmuje, że nie będzie uzyskiwać przychodów z tego kanału sprzedaży w okresie obowiązywania tych ograniczeń, a z dużym prawdopodobieństwem co najmniej do końca marca. Przyjmując takie założenie, emitent szacuje, że jego przychody w okresie do 31 marca 2020 r. uzyskiwane ze sprzedaży w sklepach własnych w Polsce będą mniejsze o co najmniej 30 proc. w stosunku do poziomu przychodów ze sprzedaży w tym kanale dystrybucji w I kwartale 2019 r. – poinformowało CDRL.

Spółka przewiduje też spadek przychodów uzyskiwanych w sieci sklepów agencyjnych, lecz – jak zaznacza – precyzyjne oszacowanie jego skali nie jest możliwe. 

W I kwartale ubiegłego roku skonsolidowane przychody CDRL wyniosły 108 mln zł, z czego 31,6 mln zł przypadało na sklepy stacjonarne w Polsce, a 6,9 mln zł na lokalny kanał e-commerce.

Emitent prowadzi intensywne działania promocyjne dotyczące rozwijania sprzedaży w obszarze e-commerce, który za rok 2019 stanowił ok. 10 proc. sprzedaży w Polsce. W perspektywie całego roku, emitent spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych, jednak oszacowanie skali tego wzrostu w perspektywie do końca najbliższego kwartału, ani do końca bieżącego roku nie jest obecnie możliwe – podano.

Spółka zaznacza też, że ostateczny wpływ epidemii koronawirusa będzie zależeć między innymi od czasu jej trwania, dalszych ograniczeń administracyjnych w działaniu galerii handlowych oraz innych ograniczeń nakładanych na przedsiębiorców i konsumentów. 

CDRL przyznaje natomiast, że w samym łańcuchu dostaw dostrzega niskie ryzyko, ponieważ produkcja w Chinach została wznowiona. Jak podano, całość kolekcji wiosna-lato spółka posiada już w magazynach lub w drodze do nich. Realizacja następnej kolekcji (jesień-zima) opóźnia się natomiast o dwa tygodnie, co „mieści się w marginesie czasowym akceptowalnym przez emitenta”.

Notowanymi na Catalyst papierami CDR1221 o wartości 8,9 mln zł po raz ostatni handlowano w ubiegły czwartek po 99,01 proc. nominału. 

Więcej wiadomości o CDRL S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst