sobota, 23 listopada 2024

Newsroom

PKN Orlen wystartował z promocją emisji obligacji

ems | 15 maja 2013
Banery internetowe "Spójrz w bezpieczną przyszłość" to najprawdopodobniej początek kampanii marketingowej związanej z publiczną emisją obligacji koncernu.

  Kampania wykorzystuje wizerunki sportowców - Anity Włodarczyk, Pawła Zagumnego i Tomasza Majewskiego, którzy "mówią" o bezpiecznej przyszłości. Biuro prasowe odmówiło udzielenia dalszych informacji, ale ponieważ banery pojawiają się na stronach portali biznesowych, a przesłanie odwołuje się do cech kojarzonych z obligacjami korporacyjnymi, łatwo dojść do wniosku, że chodzi o zaplanowaną emisję obligacji. Sam baner nigdzie nie prowadzi, informuje tylko o szczegółach, które zostaną ujawnione wkrótce. 

   PKN Orlen złożył już w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny, na podstawie którego (po zatwierdzeniu przez KNF) zamierza zrealizować program emisji obligacji o wartości 1 mld zł. Emisja ma być kierowana do inwestorów indywidualnych, stąd potrzeba przeprowadzenia szerokiej kampanii marketingowo-informacyjnej.

   Szczegółowe warunki emisji zostaną ujawnione dopiero przy przeprowadzaniu konkretnej emisji, sam program będzie najpewniej plasowany w kilku seriach, warunki kolejnych serii mogą się różnić między sobą. Jednak biorąc pod uwagę, że na Catalyst są już notowane obligacje PKN Orlen (oferowano je wyłącznie inwestorom instytucjonalnym), których oprocentowanie przewyższa WIBOR6M o 1,6 pkt proc. oraz fakt, że uplasowanie obligacji wśród inwestorów detalicznych jest znacznie droższe (wyższy jest koszt dotarcia), można zakładać, że PKN zaoferuje inwestorom nie więcej niż 4,5 proc. rocznych odsetek. W porównaniu do detalicznych obligacji skarbowych (od 3 proc.) i lokat bankowych oferta może znaleźć zwolenników, choć zapewne nie wśród inwestorów operujących na Catalyst od dłuższego czasu, którzy zdają sobie sprawę, że rynek oferuje znacznie wyższe zwroty.

Więcej wiadomości o Orlen S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje