piątek, 26 kwietnia 2024

Newsroom

Miraculum miało 0,6 mln zł straty w 2011 r.

ems | 27 lutego 2012
Producent kosmetyków zanotował znaczącą poprawę wyników w ubiegłym roku, ale mimo to nie zdołał wypracować zysku netto i nadal poszukuje inwestora strategicznego.

   W 2011 r. przychody ze sprzedaży kosmetyków takich marek jak Pani Walewska, Wars czy Brutal, wzrosły do 40,6 mln zł w porównaniu do 9,4 mln zł osiągniętych rok wcześniej. Dzięki temu w 2011 r. spółce udało się wypracować zysk operacyjny na poziomie 3,1 mln zł (3 mln zł straty rok wcześniej), co pozwoliło zredukować stratę netto do 0,6 mln zł wobec 4,15 mln zł straty za 2010 r.

   W komentarzu do wyników spółka podkreśla wagę emisji obligacji z końca 2011 r., dzieki której udało się jej spłacić najpilniejsze zobowiązania (w tym w ramach układu wierzycielskiego z ZUS) i nazywa IV kwartał 2011 r. rokiem trudnym, ale obfitującym w wiele pozytywnych wydarzeń.

   Na koniec 2011 r. krótkoterminowe zadłużenie spółki wynosiło 15,5 mln zł wobec 38,1 mln zł rok wcześniej, zaś długoterminowe 3,1 mln zł wobec 0,85 mln zł rok wcześniej przy kapitale własnym wynoszącym 39 mln zł.

   W osobnym komunikacie spółka poinformowała o umowie w sprawie emisji obligacji z Selma Investment na kwotę 15 mln zł (cały program emisji w spółce zakłada pozyskanie do 35 mln zł). Wcześniej zarząd Miraculum wielokrotnie deklarował, że obligacje zostaną zaoferowane inwestorowi strategicznemu, ale nie jest jasnym czy Selma pełni taką rolę, czy też jest tylko pośrednikiem, ponieważ jest to firma z branży finansowej.

Więcej wiadomości o Miraculum S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst