piątek, 22 listopada 2024

Newsroom

Orlen wydał 2,6 mln zł na reklamę emisji obligacji

ems | 30 czerwca 2014
Koszty sporządzenia prospektu wyniosły 2,3 mln zł, a przeprowadzenia oferty 3,5 mln zł. Łącznie koszt publicznej emisji pięciu serii obligacji wartych 1 mld zł wyniósł 8,4 mln zł.

Potwierdziły się więc nasze szacunki sprzed dwóch miesięcy, gdy redakcja Obligacje.pl podała, że koszty promocji emisji obligacji wyniosły 2,5-2,8 mln zł.

Choć w ujęciu bezwzględnym kwoty mogą wydawać się wysokie, to w istocie łączny koszt na poziomie 8,4 mln zł oznacza, że suma wydatków pochłonęła zaledwie 0,84 proc. wartości całej emisji, co należy uznać za niewielki wydatek na tle innych emisji publicznych. Dla przykładu Best zapłaci mBankowi 1,8 proc. wartości publicznej emisji obligacji (program wart jest 300 mln zł), a zwykle w przypadku emisji obligacji koszty wynagrodzenia dla oferującego sięgaja 2-4 proc. wartości emisji.

W trwającej wciąż publicznej emisji obligacji Echo Investment wynagrodzenie dla oferującego (grupa PKO BP) ustalono na 0,5 proc. wartości emisji, ale wartość ta nie uwzględnia kosztów sporządzenia prospektu emisyjnego.

Więcej wiadomości o Orlen S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje