sobota, 23 listopada 2024

Newsroom

Debiut WSiPu to jego reklama

ems | 23 października 2012
Wprowadzenie obligacji WSiPu na Catalyst ma przypomnieć inwestorom o spółce, której akcje być może trafią ponownie na GPW w perspektywie kilku lat.

   - Głównym celem wprowadzenia obligacji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych na Catalyst, było nie tyle pozyskanie finansowania, bo te mieliśmy już wcześniej, ile wprowadzenie jej do obrotu publicznego. Dzięki temu WSiP będzie znaną już rynkowi spółką, gdy Advent będzie chciał sprzedać jej akcje za kilka lat, być może w formie IPO na giełdzie - powiedział Łukasz Gołębiewski z Advent International, funduszu, który w 2010 r. przejął kontrolę na WSiPem i wycofał go z giełdy.

   - Równie prawdopodobna jest sprzedaż zagranicznemu inwestorowi branżowemu, który nie ma innej możliwości wejścia na polski rynek wydawnictw edukacyjnych i na przejęcie tak dużej części tego rynku - powiedział.

   Od wtorku na hurtowej części Catalyst - a więc na BondSpot - notowane są pięcioletnie obligacje WSiP z kuponem przekraczającym WIBOR6M o 425 pkt bazowych o wartości 152 mln zł.

   - WSiP plasował je wśród instytucji finansowych i zanotował duże zainteresowanie, co pozwoliło nam wybrać najbardziej elastycznych inwestorów - dodał Łukasz Gołębiewski.

   Dzięki wpływom z emisji WSiP zamierzał spłacić kredyty bankowe w kwocie 128,5 mln zł oraz pożyczkę podporządkowaną wobec Advent International w kwocie 91,5 mln zł.

   - WSiP uplasował już emisję prywatną na kwotę ok. 45 mln zł, a w przygotowaniu jest kolejna na ponad 20 mln zł. Łącznie będzie to 220 mln zł i oczekujemy, że cele emisji zostaną zrealizowane - zapewnił nasz rozmówca.

   Jak należało się spodziewać po spółce notowanej tylko na BondSpot, w dniu debiutu do 11:30 nie zawarto żadnej transakcji, nie wystawiono także żadnego zlecenia. 

Więcej wiadomości kategorii Catalyst