poniedziałek, 6 października 2025

Newsroom

AB podnosi wartość programu emisji obligacji

msd | 26 maja 2017
Wartość programu rośnie z 200 do 270 mln zł, co można odczytywać jako chęć uplasowania nowego długu.

Dotychczas w ramach bieżącego programu dystrybutor sprzętu IT uplasował dwie serie, warte łącznie 170 mln zł. Po podniesieniu wartości programu możliwa do pozyskania kwota wzrośnie więc do 100 mln zł, co spółka byłaby w stanie zamknąć w jednej emisji.

Poprzednie serie, które AB emitowało w 2014 i 2015 r., mają pięcioletnie okresy wykupu i są oprocentowane odpowiednio na 1,6 i 1,5 pkt proc. ponad WIBOR 6M. Papiery plasowano wśród inwestorów instytucjonalnych (OFE i TFI).

W nowej emisji spółka mogłaby być zmuszona zaoferować wyższą marżę, choćby ze względu na wyższe niż podczas ostatnich ofert wskaźniki zadłużenia, rynkową wycenę obecnych papierów, czy wreszcie ogólne ryzyko branży dystrybucji sprzętu IT i elektroniki, które znacznie wzrosło od czasu ujawnienia problemów Actionu.

Notowanymi na Catalyst obligacjami ABE0819 i ABE0720 po raz ostatni handlowano miesiąc temu i dalej. Wyceniano je wówczas odpowiednio na 99,2 i 99 proc. nominału. Aktualnie brak chętnych do kupna po 100 i 99,99 proc.

Więcej wiadomości o AB S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje