sobota, 23 listopada 2024

Newsroom

CI Games: Notowania słabe, ale bilans przyzwoity

ems | 15 listopada 2013
Grupa nie jest przesadnie zlewarowana, ale potrzebuje środków na dokończenie rozpoczętych gier. Na koniec września miała prawie 8,8 mln zł w kasie.

We wrześniu CI Games wyemitowała obligacje o wartości 5,7 mln zł (oferta zakładała pozyskanie do 10 mln zł), które trafiły głównie do portfeli detalicznych inwestorów (zapis od 100 tys. zł). Od czasu przeprowadzenia emisji CI Games nie ma jednak powodów do zadowolenia - nowa gra, której premiera odbyła się jeszcze we wrześniu (zaraz po zamknięciu emisji) zebrała słabe recenzje, kurs akcji na giełdzie załamał się, a CI Games dotąd nie przeprowadziło zapowiadanej emisji obligacji o wartości 20 mln zł, która miała zostać skierowana do inwestorów instytucjonalnych.

Dlatego raport kwartalny ma tak dużą wartość dla posiadaczy obligacji, które lada dzień powinny trafić do obrotu na Catalyst. 

Od strony bilansu sytuacja wygląda na przyzwoitą. Aktywa obrotowe podliczono na 31,6 mln zł (w tym 8,8 mln zł to gotówka, a 14,7 mln zł to należności handlowe), natomiast zobowiązania krótkoterminowe podliczono na 11,7 mln zł (wskaźnik bieżącej płynności wyniósł więc 2,71). Warto też odnotować, że wartość gotówki przewyższa łączną wartość zobowiązań finansowych (5,7 mln zł z emisji obligacji i 0,15 mln zł z innych tytułów). Teoretycznie więc CI Games nie powinno mieć najmniejszych problemów z pozyskaniem finansowania zewnętrznego na dokończenie prac nad dwoma tytułami, które mają mieć premierę w przyszłym roku. Dotychczasowa wartość prac nad nimi pochłonęła już jednak znaczące kwoty (48 mln zł wartości niematerialnych zawiera te koszty), a inwestorzy chcielby mieć gwarancję sukcesu nowych tytułów. Jednak przyjmując nawet, że prace pochłoną dalszych 30 mln zł, a sprzedaż pozwoli na odzyskanie tylko jednej trzeciej kwot zainwestowanych w produkcję, wpływy będą dość wysokie, by spłacić obligatariuszy. 

W III kwartale sprzedaż wyniosła 9,2 mln zł (10 mln zł przed rokiem) i opierała się głównie na przychodach ze sprzedaży gry Sniper 2, która miała premierę w I kwartale, a której w tym czasie sprzedano 1,4 mln kopii. Na poziomie operacyjnym strata wyniosła 1 mln zł (3,5 mln zł przed rokiem), a na poziomie netto 1,6 mln zł (2,8 mln zł przed rokiem). Warto jednak pamiętać, że III kwartał zwykle jest słabszy dla producentów gier - w ujęciu narastającym CI Games wykazało 43,1 mln zł zysku netto (5,4 mln zł straty przed rokiem).

Więcej wiadomości o CI Games S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst