sobota, 23 listopada 2024

Newsroom

Brewe Leasing zwiększy ilość i wartość udzielanych leasingów

materiał prasowy Brewe Leasing | 22 listopada 2017
Właśnie zakończyła się pierwsza publiczna oferta obligacji serii Profit B spółki Brewe Leasing sp. z o.o. W jej wyniku spółka pozyskała 245 tys. zł, przy kosztach pozyskania lekko przekraczających 20 tys. zł. Środki zostaną przeznaczone na bieżącą działalność, w tym zwiększenie ilości i wartości udzielanych leasingów czyli finansowania zakupu środków trwałych oraz wyposażenia.

Wykup obligacji ustalony został na 23 kwietnia 2019 r., z zastrzeżeniem postanowień dotyczących wcześniejszego wykupu i zapisów dotyczących przesunięcia terminu wykupu. Oprocentowanie wynosi 6,5 proc. w skali roku przez 18 miesięcy, 7 proc. w skali roku przez kolejne sześć miesięcy i 10 proc. w skali roku przez kolejne sześć miesięcy.

Po 6 z sukcesem przeprowadzonych emisjach prywatnych zdecydowaliśmy się wystąpić z emisją publiczną. To ważny moment w historii naszej spółki. Zainwestowaliśmy czas i środki w zaprezentowanie się szeroko rynkowi kapitałowemu. Zdajemy sobie sprawę z jego wymagań. W wyniku emisji obligacji poza środkami, które pomogą zrealizować nam niektóre zamierzenia biznesowe otrzymaliśmy informację zwrotną, którą wykorzystamy przy pracy nad wzmacnianiem naszej wartości inwestycyjnej – podsumował Arkadiusz Mikłasz, założyciel i dyrektor generalny Brewe Leasing Sp. z o.o. - Korzystamy ze znakomitej koniunktury na rynku leasingu, który nieprzerwanie rośnie – od 23 mld zł w roku 2009 do 58 mld w roku 2016 – sukces więc jest gwarantowany – dodaje Mikłasz.

Oferta Brewe Leasing skierowana jest głównie do MŚP i obejmuje m.in. leasing operacyjny. Spółka jest otwarta także na możliwość finansowania w formie leasingu operacyjnego - zwrotnego. Wprowadzone zostały programy specjalistyczne. BREWE Leasing, znalazło dla siebie miejsce na rynku zdominowanym przez podmioty z kapitałem bankowym. Jak to się udało?

W mojej ocenie w dużych podmiotach o „nieograniczonym” kapitale strategia rozwoju określa konieczność realizacji dużej liczby transakcji przy niskiej marży. W końcu aby ten biznes się „spinał” potrzeba uruchomienia setek umów. Co za tym idzie pracownicy tych podmiotów, współpracujący z nimi konsultanci nie mają zbytnio czasu na szczegółową analizę klienta. Gonią za wynikiem. Procedury firm leasingowych z kapitałem bankowym są, jak to nazywamy „zero – jedynkowe”. Analiza ta w dużych firmach leasingowych zbliżona jest do analizy kredytowej, zazwyczaj klient z tzw. niskim scoringiem nie ma na co liczyć – mówi prezes Brewe Leasing.

Spółka Brewe Leasing sp. z o.o. w roku 2016 r. osiągnęła ponad 204 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 1.437 tys. zł, osiągając rentowność sprzedaży netto ponad 14 proc., wobec starty netto w wysokości 312 tys. zł w 2015.  Wyraźna poprawa wyników w ostatnim roku spowodowana była głównie dynamicznym rozwojem spółki w tym pozyskaniem nowych klientów i zwiększeniem ilości zawartych umów leasingowych. Przychody ze sprzedaży w roku ubiegłym wzrosły bowiem aż 2,28 razy w stosunku do roku 2015 r.  Do poprawy rentowności przyczyniły się też poczynione inwestycjami w systemy informatyczne, zwiększające skuteczność zarządzania działalnością przedsiębiorstwa. Spółka oczekuje, że wysokie tempo rozwoju i dalsza poprawa rentowności oraz wyników finansowych zostaną utrzymane również w kolejnych latach.

Więcej wiadomości o Brewe Leasing Sp. z o.o.

Więcej wiadomości kategorii Emisje