piątek, 19 kwietnia 2024

Newsroom

CCC miało wstępnie 96 mln zł zysku EBITDA w IV kw. roku 2020/21

msd | 02 lutego 2021
W wyjątkowym tym razem kwartale, bo trwającym cztery miesiące, przy niezmienionych przychodach wynik EBITDA obuwniczej grupy spadł o 65 proc. r/r, a na poziomie wyniku operacyjnego wykazano 90 mln zł straty.

Od początku października do końca stycznia grupa CCC zanotowała 1,98 mld zł przychodów, które były niemal identyczne, jak w analogicznym okresie sprzed roku. Z powodu kolejnych „lockdown’ów” obroty w sieci detalicznej CCC spadły o 40 proc. r/r (797 mln zł), co zostało nadrobione sprzedażą w kanale internetowym. Ten zanotował bowiem wzrost obrotów o 84 proc. r/r do 1,09 mld zł.

Przy zmienionej strukturze obrotów grupa CCC zanotowała 3-proc. spadek zysku brutto na sprzedaży do 906 mln zł w okresie między październikiem a styczniem (marża brutto na sprzedaży wyniosła 45,7 proc. wobec 47,2 proc.). Prawie 14-proc. wzrost zanotowały natomiast koszty sprzedaży, ogólnego zarządu i pozostałe koszty operacyjne, stąd na poziomie wyniku operacyjnego CCC wykazało 90 mln zł skonsolidowanej straty wobec 58 mln zł zysku przed rokiem. Spółka tłumaczy to zaliczeniem do kwartału obrotowego wyników stycznia, który co roku jest najsłabszym okresem sprzedażowym, co tym razem dodatkowo pogłębiono administracyjnym zamknięciem sklepów. 

Wynik EBITDA grupy CCC za IV kwartał obrotowy to zaś 96 mln zł w porównaniu do 276 mln zł w analogicznym okresie sprzed roku.

Sama grupa Eobuwie, dla której CCC poszukuje inwestora, miała w IV kwartale roku obrotowego 2020/21 961 mln zł przychodów wobec 578 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny podliczono na 67 mln zł (26 mln zł przed rokiem), a wynik EBITDA to 85 mln zł (36 mln zł). 

Wyjątkowy, bo czteromiesięczny, kwartał kalendarzowy wynika z konieczności dostosowania do zmienionego roku obrotowego. Od 2021 r. rok obrotowy obuwniczej grupy rozpoczynał się będzie od lutego, tak by lepiej odzwierciedlać sezonowość kolekcji i sprzedaży. Przed rokiem na podobny krok zdecydowała się grupa LPP. 

W całym 13-miesięcznym roku obrotowym skonsolidowane przychody CCC spadły o 3 proc. r/r do 5,6 mld zł. 

- Uważamy to (zeszłoroczne obroty – red.) za bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę wprowadzenie kilku lockdownów, w większości w kluczowych dla handlu miesiącach – marcu, kwietniu i listopadzie. Na koniec stycznia 2021 r. na 1029 naszych sklepów otwartych było jedynie 420. To, że kończymy ten rok z takimi wynikami sprzedażowymi jest efektem wcześniej poczynionych inwestycji w technologię, rozwój oferty produktowej oraz e-commerce. To również rezultat szybkiej adaptacji firmy do nowej sytuacji rynkowej, działania scenariuszowego i pełnej mobilizacji zespołu – powiedział Marcin Czyczerski, prezes CCC, cytowany w komunikacie.

Na przestrzeni 12 miesięcy grupa CCC zamknęła 24 sklepy, na co wpływa miała przede wszystkim reorganizacja sieci Gino Rossi. Na koniec stycznia sieć obuwniczej grupy liczyła więc 1029 placówek o łącznej powierzchni 684,9 tys. mkw.

Notowane na Catalyst obligacje CCC o wartości 210 mln zł, których termin wykupu przypada na czerwiec, kwotowane są na 98,5/98,98 proc. nominału (bid/ask).

Więcej wiadomości o CCC S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst