piątek, 22 listopada 2024

Newsroom

Legimi zapowiada jeszcze jedną publiczną ofertę obligacji

msd | 6 czerwca 2019
Dzień po ogłoszeniu oferty dwuletnich papierów o wartości 0,8-4 mln zł spółka poinformowała o kolejnej emisji, tym razem będą to 12 miesięczne obligacje do 2 mln zł.

Kolejne papiery mają być oprocentowane na stałe 8,5 proc. przy zabezpieczeniu zastawem na zbiorze istniejących i przyszłych praw oraz ruchomości spółki do 150 proc. nominału obligacji oraz oświadczeniem o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc.

Spółka nie planuje wprowadzenia 12-miesięcznych obligacji serii T do obrotu na GPW. Mają tam zaś trafić obligacje serii U z zapowiedzianej dzień wcześniej oferty o wartości między 0,8 a 4 mln zł. Za nie z kolei Legimi zobowiązuje się płacić stałe 9,5 proc. rocznie, ale przy dwuletnim okresie spłaty.

Obie zapowiedziane emisje mają zostać przeprowadzone w trybie oferty publicznej. Biorąc pod uwagę łączną wartość zapowiedzianych emisji (6 mln zł), można wywnioskować, że konieczne będzie przygotowanie memorandum informacyjnego i uczestnictwo firmy inwestycyjnej. Limit ofert bez prospektu i memorandum, a także bez uczestnictwa firmy inwestycyjnej to 1 mln euro, ale w ciągu pełnych 12 miesięcy. Tymczasem ostatnią tego rodzaju emisję Legimi zamknęło w listopadzie ubiegłego roku, pozyskując wówczas 2,4 mln zł.

Spółka nie wskazuje celu emisji nowych obligacji.

W najbliższych dniach, 12 i 15 czerwca, Legimi musi spłacić obligacje warte kolejno 0,75 mln zł oraz 1,2 mln zł. Później, 10 i 24 września, wygasać będą obligacje warte łącznie 3,38 mln zł, zaś 27 listopada Legimi musi spłacić dług na 2,4 mln zł. Ten ostatni pochodzi z przeprowadzonej w listopadzie ubiegłego roku emisji 12-miesięcznych papierów oprocentowanych na stałe 8,5 proc.

W osobnym komunikacie Legimi poinformowało o osiągnięciu 11,3 mln zł przychodów, a także 1,2 mln zł zysku EBITDA i 43 tys. zł zysku netto w 2018 r. W połowie lutego spółka zapowiadała jednak, że EBITDA i wynik netto wyniosą kolejno 1,5 mln zł oraz 0,6 mln zł. Różnicę spółka wyjaśnia przede wszystkim zaksięgowaniem programu menedżerskiego do kosztów 2018 r., a także zmianą sposobu księgowania kosztów licencji powstających w ramach darmowych okresów próbnych dla użytkowników.

Więcej wiadomości o Legimi S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje