czwartek, 21 listopada 2024

Newsroom

Obligacje LPP dla 66 inwestorów

msd | 12 grudnia 2019
Zgodnie z zapowiedzią, odzieżowa spółka wyemitowała pięcioletnie papiery dłużne o wartości 300 mln zł, za które zapłaci WIBOR 6M plus 1,1 pkt proc. marży.

Emisję obligacji LPP objęło 66 podmiotów, w tym subfundusze. Oferta skierowana była do inwestorów profesjonalnych, ale nominał ustalony na 1 tys. zł daje szansę, że w przyszłości, po debiucie na Catalyst, papiery odzieżowej spółki znajdą się też w portfelach inwestorów indywidualnych.

Jak wskazywaliśmy przed trzema tygodniami, ustalenie marży na 1,1 pkt proc. oznacza, że obligacje LPP będą jednym z najtańszych obligacyjnych długów wśród niefinansowych spółek bez udziału skarbu państwa. Mniej za notowane na Catalyst papiery płaci tylko Orbis (0,97 pkt proc. marży za pięcioletni dług z 2015 r. i 1,05 pkt proc. za pięcioletnie obligacje z 2016 r.), ale są one zabezpieczone.

Koszty wartej 300 mln zł oferty LLP podliczyło na nieco ponad 0,6 mln zł (0,2 proc. wpływów brutto).

Warta 300 mln zł emisja LPP w całości wyczerpuje uchwalony we wrześniu program. Pozyskane środki spólka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Więcej wiadomości o LPP S.A.

  • Podsumowanie tygodnia: Banki emitują na potęgę

    27 września 2024
    Tylko we wrześniu krajowe banki pozyskały ponad 12 mld zł z emisji papierów dłużnych, z czego większość uplasowano jednak zagranicą. Polski rynek jest bowiem zbyt mały na przyjęcie tak dużej podaży obligacji i listów zastawnych.
    czytaj więcej
  • LPP nie wraca do prac nad emisjami obligacji

    26 września 2024
    Odzieżowa grupa nadal jest zadowolona z płynności i podtrzymuje plan grudniowego wykupu obligacji LPP1224 o wartości 300 mln zł. Do prac nad większymi emisjami, o których była mowa w latach 2022-2023, nie zamierza wracać.
    czytaj więcej
  • LPP na razie dowozi tegoroczne cele

    13 czerwca 2024
    Odzieżowa grupa poprawiła sprzedaż o 18 proc. r/r i wypracowała rekordowe 411 mln zł zysku operacyjnego w I kwartale. Podtrzymuje cel osiągnięcia około 21 mld zł obrotów przy 52-53 proc. marży handlowej, ale i przypomina, że nie chce rolować obligacji.
    czytaj więcej
  • LPP chce podwoić sprzedaż w najbliższe trzy lata

    27 marca 2024
    Odzieżowa grupa stawia na rozwój powierzchni logistycznej i skokowy wzrost liczby sklepów, licząc, że marka Sinsay okaże się jej koniem pociągowym w najbliższych latach. Mimo wielu pytań po raporcie Hindenburg’a, LPP może liczyć na niezmienione relację z bankami. Z finansowania obligacjami niezmiennie natomiast planuje zrezygnować.
    czytaj więcej

Więcej wiadomości kategorii Emisje