wtorek, 20 listopada 2018

Newsroom

PKN Orlen podsumował koszty programu emisji obligacji

msd | 15 października 2018
Koszty pięciu publicznych ofert o łącznej wartości 1 mld zł paliwowy koncern podliczył na 5,48 mln zł, co daje 0,55 proc. na każdą obligację.

Na 5,48 mln zł wydatków związanych z publicznym programem emisji Orlenu złożyły się: koszty przygotowania i przeprowadzenia ofert (3,1 mln zł), koszty sporządzenia prospektu i doradztwa (1,24 mln zł) oraz koszty promocji (1,14 mln zł). Łącznie uplasowanie każdej obligacji o nominale 100 zł kosztowało spółkę 0,55 zł. Sam Orlen średni koszt ustalił na 0,13 zł w skali roku.

W ramach zakończonego w czerwcu programu Orlen przeprowadził pięć publicznych ofert, każdorazowo na kwotę 200 mln zł. We wrześniu 2017 roku spółka zaczęła od czteroletnich papierów oprocentowanych na WIBOR 6M plus 1 pkt proc. marży by w kolejnej ofercie (z listopada) wydłużyć okres spłaty o rok. Trzy kolejne oferty przeprowadzono w maju i czerwcu tego roku. Ich natężenie w krótkim okresie w połączeniu ze słabymi nastrojami w związku z aferą GetBacku skłoniły spółkę do podniesienia marży do 1,2 pkt proc. i powrotu do czteroletniego okresu spłaty.

Dla Orlenu był to drugi program emisji publicznych. Pierwszy, także wart 1 mld zł, zrealizowano w latach 2013-2014. Jego koszty podsumowano wówczas na 8,4 mln zł.

Na Catalyst notowanych jest siedem serii obligacji Orlenu, w tym pięć z ostatniego programu emisji publicznych oraz jedna z poprzedniego programu. Rynek wycenia dług paliwowego koncernu powyżej nominału, za wyjątkiem tylko najdłuższej serii PKN1222, która jest notowana po 99,89 proc.

Więcej wiadomości o PKN Orlen S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje

Emisje