poniedziałek, 25 listopada 2024

Newsroom

Sprzedaż IPF rośnie głównie w internecie

ems | 2 maja 2019
Właściciel Providenta i gwarant notowanych na Catalyst obligacji IPF Investment Polska zanotował w I kwartale 9 proc. wzrost wartości udzielonych pożyczek.

Sprzedaż ciągnie głównie kanał internetowy – wynika z komunikatu opublikowanego przez IPF dotyczącego wstępnych wyników sprzedaży osiągniętych w I kwartale. Sprzedaż pożyczek z obsługą w domach pożyczkobiorców wzrosła o 2 proc. w Europie i o 3 proc. w Meksyku, uznawanym przez IPF za rynek kluczowy dla dalszego wzrostu. Natomiast o 33 proc. wzrosła sprzedaż IPF Digital – internetowego ramienia grupy.

Grupa podała, że liczba klientów w Europie spadła, ale wartość udzielonych kredytów wzrosła o 2 proc r/r. Zaanualizowana utrata wartości udzielonych pożyczek wyniosła tu 16,3 proc. wobec 19 proc. przed rokiem i 17,9 proc. na koniec 2018 r.

W Meksyku z kolei grupa postanowiła być bardziej ostrożna w udzielaniu pożyczek, co w połączeniu z niższymi od oczekiwać spłatami, poskutkowało skromnym wzrostem sprzedaży. W Meksyku utrata udzielonych pożyczek osiągnęła 38,4 proc. (36,1 proc. przed rokiem), co tłumaczy ostrożniejsze podejście do finansowania nowych klientów.

Sprzedaż internetowa wzrosła najmocniej (o 77 proc. na nowych rynkach i 2 proc. na rynkach już opanowanych). W cyfrowej sprzedaży straty z pożyczek sięgnęły 40,4 proc. (41,1 proc. przed rokiem, 37,8 proc. na koniec 2018 r.).

Na Catalyst notowana jest jedna seria obligacji IPF Investment Polska, warta 200 mln zł. Papiery zapadają w czerwcu przyszłego roku i obecnie wyceniane są na 96 proc., co przy oprocentowaniu na poziomie 6,04 proc. daje im 9,83 proc. rentowności brutto.

Więcej wiadomości o IPF Investments Polska Sp. z o.o.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst