środa, 24 maja 2017

Newsroom

Analiza Vivid Games

Remigiusz Iwan, Rynekobligacji.com | 24 kwietnia 2017
"Chociaż, patrząc na wskaźniki, sytuacja Vivid Games wygląda poprawnie, to przyglądając się tendencjom w zakresie wzrostu w bilansie takich pozycji jak wartości niematerialne, zobowiązania finansowe, czy wreszcie uwzględniając zdarzenia jednorazowe wpływające na zyski netto grupy, obraz sytuacji finansowej grupy staje się mniej klarowny."

UWAGA! Pełna treść analizy dostępna jest dla zalogowanych użytkowników, którzy przy rejestracji wybrali opcję bezpłatną. Użytkownicy, którzy wybrali rejestrację płatną, muszą mieć wykupiony abonament NEWSY I ANALIZY. Przejdź do CENNIKA.


Podsumowanie

Vivid Games, to bydgoski producent gier na smartfony, istniejący od 2006 roku. Do 2014 roku spółka wydawała gry w segmencie premium (płatność za grę w momencie pobrania), od 2014 roku rozpoczęła wydawanie gier w wariancie „free to play”, czyli do pobrania za darmo, zarabiając natomiast na sprzedaży dodatków w grach oraz reklam.

Gry wydawane przez Vivid Games dostępne są między innymi w sklepie Google Play i Apple App Store. Te dwa kanały sprzedaży generują największe przychody dla spółki.

Flagową grą wydaną przez Vivid jest seria Real Boxing (Real Boxing, Real Boxing 2, wersje oparte na licencjach Rocky i Creed). Łącznie seria Real Boxing trafiła do 45 mln odbiorców, a w 2016 roku odpowiadała za 96 proc. przychodów grupy. Dla podtrzymania zainteresowania serią, w kwietniu 2017 roku grupa wypuściła grę Real Boxing Manny Pacquaio.

Jednak grupa próbuje też stopniowo odejść od bycia przedsiębiorstwem jednego produktu, poprzez rozbudowę portfela gier (cel to wydawać kilka tytułów rocznie), czy wydawanie tytułów zewnętrznych producentów.

Strategia przygotowania kilku premier w ciągu roku wymaga zaangażowania większego kapitału. Rok 2016 to okres przygotowywania nowych gier (Metal Fist, Outer Pioneer, Highway Getaway), które swoją premierę mają mieć w roku 2017.

Między innymi z tego powodu 2016 rok dla spółki cechował się rosnącym zapotrzebowaniem na kapitał, spadała wartość posiadanych przez grupę środków pieniężnych, rosły natomiast zobowiązania finansowe.

Żeby dokończyć lekturę musisz być zalogowany!

Więcej wiadomości o Vivid Games S.A.

Więcej wiadomości kategorii Analizy

  • Analiza Bestu

    22 maja 2017
    "Wyniki I kwartału 2017 roku pozostawiły pierwszą rysę na dotychczas wręcz modelowo rosnącym biznesie Bestu. Kolejne kwartały pokażą, na ile był to przypadek jednostkowy, a na ile zmiana tendencji."
    czytaj więcej
  • Echo płaci najmniejsze kupony od obligacji

    28 kwietnia 2017
    Pod względem wskaźników zadłużenia, nie ma na Catalyst drugiej tak jednorodnej grupy dłużników jak deweloperzy nastawieni na obiekty komercyjne.
    czytaj więcej
  • Analiza Ghelamco

    19 kwietnia 2017
    "Pomimo wzrostu zadłużenia grupy, sytuacja obligatariuszy Ghelamco wydaje się być nadal satysfakcjonująca."
    czytaj więcej
  • Analiza GetBack

    10 kwietnia 2017
    "Agencje ratingowe przyznały grupie oceny oznaczające wystarczającą zdolność do obsługi zobowiązań w warunkach stabilnej sytuacji makroekonomicznej. Zakładając utrzymanie się dobrej i stabilnej sytuacji w gospodarce, można zakładać, że wyniki grupy będą nadal na ścieżce wzrostu."
    czytaj więcej

Emisje