środa, 18 lipca 2018

Newsroom

Analiza Vivid Games

Remigiusz Iwan, Rynekobligacji.com | 24 kwietnia 2017
"Chociaż, patrząc na wskaźniki, sytuacja Vivid Games wygląda poprawnie, to przyglądając się tendencjom w zakresie wzrostu w bilansie takich pozycji jak wartości niematerialne, zobowiązania finansowe, czy wreszcie uwzględniając zdarzenia jednorazowe wpływające na zyski netto grupy, obraz sytuacji finansowej grupy staje się mniej klarowny."

UWAGA! Pełna treść analizy dostępna jest dla zalogowanych użytkowników, którzy przy rejestracji wybrali opcję bezpłatną. Użytkownicy, którzy wybrali rejestrację płatną, muszą mieć wykupiony abonament NEWSY I ANALIZY. Przejdź do CENNIKA.


Podsumowanie

Vivid Games, to bydgoski producent gier na smartfony, istniejący od 2006 roku. Do 2014 roku spółka wydawała gry w segmencie premium (płatność za grę w momencie pobrania), od 2014 roku rozpoczęła wydawanie gier w wariancie „free to play”, czyli do pobrania za darmo, zarabiając natomiast na sprzedaży dodatków w grach oraz reklam.

Gry wydawane przez Vivid Games dostępne są między innymi w sklepie Google Play i Apple App Store. Te dwa kanały sprzedaży generują największe przychody dla spółki.

Flagową grą wydaną przez Vivid jest seria Real Boxing (Real Boxing, Real Boxing 2, wersje oparte na licencjach Rocky i Creed). Łącznie seria Real Boxing trafiła do 45 mln odbiorców, a w 2016 roku odpowiadała za 96 proc. przychodów grupy. Dla podtrzymania zainteresowania serią, w kwietniu 2017 roku grupa wypuściła grę Real Boxing Manny Pacquaio.

Jednak grupa próbuje też stopniowo odejść od bycia przedsiębiorstwem jednego produktu, poprzez rozbudowę portfela gier (cel to wydawać kilka tytułów rocznie), czy wydawanie tytułów zewnętrznych producentów.

Strategia przygotowania kilku premier w ciągu roku wymaga zaangażowania większego kapitału. Rok 2016 to okres przygotowywania nowych gier (Metal Fist, Outer Pioneer, Highway Getaway), które swoją premierę mają mieć w roku 2017.

Między innymi z tego powodu 2016 rok dla spółki cechował się rosnącym zapotrzebowaniem na kapitał, spadała wartość posiadanych przez grupę środków pieniężnych, rosły natomiast zobowiązania finansowe.

Żeby dokończyć lekturę musisz być zalogowany!

Więcej wiadomości o Vivid Games S.A.

Więcej wiadomości kategorii Analizy

  • Wyhamowanie dynamiki sprzedaży mieszkań – raport DM Navigator

    13 lipca 2018
    Pierwsza połowa 2018 r. to okres dalszej dobrej koniunktury na rodzimym rynku mieszkaniowym, choć można zaobserwować wyhamowanie sprzedaży wśród objętych raportem deweloperów. Analizowane spółki sprzedały w pierwszym półroczu 2018 r. ok. 11,8 tys. mieszkań, 2,2 proc. mniej niż w pierwszym półroczu roku poprzedniego. Należy jednak zaznaczyć, że rok 2017 r. był pod wieloma względami rekordowy, zatem biorąc pod uwagę wysoką bazę, spadek sprzedaży można uznać za symboliczny.
    czytaj więcej
  • Everest Capital - raport Navigator Debt Advisory

    09 lipca 2018
    Podsumowanie wyników spółki po raporcie za I kwartał 2018 roku.
    czytaj więcej
  • Analiza Ghelamco

    19 kwietnia 2017
    "Pomimo wzrostu zadłużenia grupy, sytuacja obligatariuszy Ghelamco wydaje się być nadal satysfakcjonująca."
    czytaj więcej
  • Analiza GetBack

    10 kwietnia 2017
    "Agencje ratingowe przyznały grupie oceny oznaczające wystarczającą zdolność do obsługi zobowiązań w warunkach stabilnej sytuacji makroekonomicznej. Zakładając utrzymanie się dobrej i stabilnej sytuacji w gospodarce, można zakładać, że wyniki grupy będą nadal na ścieżce wzrostu."
    czytaj więcej

Emisje