niedziela, 17 grudnia 2017

Newsroom

Analiza Vivid Games

Remigiusz Iwan, Rynekobligacji.com | 24 kwietnia 2017
"Chociaż, patrząc na wskaźniki, sytuacja Vivid Games wygląda poprawnie, to przyglądając się tendencjom w zakresie wzrostu w bilansie takich pozycji jak wartości niematerialne, zobowiązania finansowe, czy wreszcie uwzględniając zdarzenia jednorazowe wpływające na zyski netto grupy, obraz sytuacji finansowej grupy staje się mniej klarowny."

UWAGA! Pełna treść analizy dostępna jest dla zalogowanych użytkowników, którzy przy rejestracji wybrali opcję bezpłatną. Użytkownicy, którzy wybrali rejestrację płatną, muszą mieć wykupiony abonament NEWSY I ANALIZY. Przejdź do CENNIKA.


Podsumowanie

Vivid Games, to bydgoski producent gier na smartfony, istniejący od 2006 roku. Do 2014 roku spółka wydawała gry w segmencie premium (płatność za grę w momencie pobrania), od 2014 roku rozpoczęła wydawanie gier w wariancie „free to play”, czyli do pobrania za darmo, zarabiając natomiast na sprzedaży dodatków w grach oraz reklam.

Gry wydawane przez Vivid Games dostępne są między innymi w sklepie Google Play i Apple App Store. Te dwa kanały sprzedaży generują największe przychody dla spółki.

Flagową grą wydaną przez Vivid jest seria Real Boxing (Real Boxing, Real Boxing 2, wersje oparte na licencjach Rocky i Creed). Łącznie seria Real Boxing trafiła do 45 mln odbiorców, a w 2016 roku odpowiadała za 96 proc. przychodów grupy. Dla podtrzymania zainteresowania serią, w kwietniu 2017 roku grupa wypuściła grę Real Boxing Manny Pacquaio.

Jednak grupa próbuje też stopniowo odejść od bycia przedsiębiorstwem jednego produktu, poprzez rozbudowę portfela gier (cel to wydawać kilka tytułów rocznie), czy wydawanie tytułów zewnętrznych producentów.

Strategia przygotowania kilku premier w ciągu roku wymaga zaangażowania większego kapitału. Rok 2016 to okres przygotowywania nowych gier (Metal Fist, Outer Pioneer, Highway Getaway), które swoją premierę mają mieć w roku 2017.

Między innymi z tego powodu 2016 rok dla spółki cechował się rosnącym zapotrzebowaniem na kapitał, spadała wartość posiadanych przez grupę środków pieniężnych, rosły natomiast zobowiązania finansowe.

Żeby dokończyć lekturę musisz być zalogowany!

Więcej wiadomości o Vivid Games S.A.

Więcej wiadomości kategorii Analizy

  • Capital Park – raport kredytowy DM Michael/Ström

    04 grudnia 2017
    W III kw. spółka zrefinansowała część obligacji złotowych obligacjami w euro, co pozwoliło jej ograniczyć średnie oprocentowanie obligacji do 4,9 proc. z 6,2 proc. w pierwszym półroczu. Capital Park planuje kolejne refinansowanie na kwotę 35-40 mln euro, co powinno pozwolić obniżyć koszt długu obligacyjnego do ok. 4,1 proc.
    czytaj więcej
  • Analiza i2 Development

    04 grudnia 2017
    Sytuacja bilansowa grupy i2 Development na 30 września 2017 roku wygląda poprawnie, zadłużenie ma przede wszystkim charakter długoterminowy, a sam wskaźnik zadłużenia znajduje się na poziomach akceptowalnych. Również i płynność wydaje się być w normie.
    czytaj więcej
  • Analiza Ghelamco

    19 kwietnia 2017
    "Pomimo wzrostu zadłużenia grupy, sytuacja obligatariuszy Ghelamco wydaje się być nadal satysfakcjonująca."
    czytaj więcej
  • Analiza GetBack

    10 kwietnia 2017
    "Agencje ratingowe przyznały grupie oceny oznaczające wystarczającą zdolność do obsługi zobowiązań w warunkach stabilnej sytuacji makroekonomicznej. Zakładając utrzymanie się dobrej i stabilnej sytuacji w gospodarce, można zakładać, że wyniki grupy będą nadal na ścieżce wzrostu."
    czytaj więcej

Emisje