czwartek, 21 listopada 2024

Newsroom

LPP odstąpi od umów na około 29,5 proc. powierzchni handlowej

msd | 30 kwietnia 2020
Odzieżowa grupa rezygnuje z części umów najmu powierzchni zlokalizowanej w galeriach handlowych na terenie Polski.

Spółka rozpoczęła proces przekazywania wynajmującym oświadczeń o odstąpieniu od umowy. 

„Spółka odstąpi od umów na używanie powierzchni handlowych stanowiących około 29,5 proc. ogólnej liczby metrów kwadratowych powierzchni handlowej wykorzystywanej przez grupę kapitałową LPP SA. Wobec zaistniałych okoliczności spowodowanych pandemią COVID-19 wykonywanie umów, o których mowa na dotychczasowych warunkach jest trwale niemożliwe, co uzasadnia skorzystanie przez LPP z przysługujących LPP uprawnień” – poinformowano.

Jak podano, spółka gotowa jest podjąć rozmowy z galeriami handlowymi na temat nowych umów z warunkami „adekwatnymi do nowych okoliczności”. 

„Celem zarządu jest adaptacja warunków sprzedaży z wykorzystaniem powierzchni handlowej w galeriach handlowych do bezprecedensowej zmiany stosunków gospodarczych i społecznych wywołanych COVID-19 oraz wprowadzonymi zakazami i ograniczeniami prowadzenia handlu przez rząd RP” – podano także.

Zdaniem LPP samo zniesienie zakazu handlu nie rozwiązuje prawdopodobnego problemu długotrwałego spadku zainteresowania klientów zakupami w galeriach handlowych.

Wartymi 300 mln zł obligacjami LPP1224 po raz ostatni handlowano po 90 proc. nominału. Aktualnie są one jednak kwotowane na 93,0/99,99 proc. (bid/ask).

Więcej wiadomości o LPP S.A.

  • Podsumowanie tygodnia: Banki emitują na potęgę

    27 września 2024
    Tylko we wrześniu krajowe banki pozyskały ponad 12 mld zł z emisji papierów dłużnych, z czego większość uplasowano jednak zagranicą. Polski rynek jest bowiem zbyt mały na przyjęcie tak dużej podaży obligacji i listów zastawnych.
    czytaj więcej
  • LPP nie wraca do prac nad emisjami obligacji

    26 września 2024
    Odzieżowa grupa nadal jest zadowolona z płynności i podtrzymuje plan grudniowego wykupu obligacji LPP1224 o wartości 300 mln zł. Do prac nad większymi emisjami, o których była mowa w latach 2022-2023, nie zamierza wracać.
    czytaj więcej
  • LPP na razie dowozi tegoroczne cele

    13 czerwca 2024
    Odzieżowa grupa poprawiła sprzedaż o 18 proc. r/r i wypracowała rekordowe 411 mln zł zysku operacyjnego w I kwartale. Podtrzymuje cel osiągnięcia około 21 mld zł obrotów przy 52-53 proc. marży handlowej, ale i przypomina, że nie chce rolować obligacji.
    czytaj więcej
  • LPP chce podwoić sprzedaż w najbliższe trzy lata

    27 marca 2024
    Odzieżowa grupa stawia na rozwój powierzchni logistycznej i skokowy wzrost liczby sklepów, licząc, że marka Sinsay okaże się jej koniem pociągowym w najbliższych latach. Mimo wielu pytań po raporcie Hindenburg’a, LPP może liczyć na niezmienione relację z bankami. Z finansowania obligacjami niezmiennie natomiast planuje zrezygnować.
    czytaj więcej

Więcej wiadomości kategorii Catalyst