niedziela, 12 maja 2024

Newsroom

Redan zwiększa sprzedaż i zmniejsza marżę

msd | 24 stycznia 2013
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży odzieżowej spółki wyniosły w 2012 r. 437,1 mln zł. Ten 15-proc. wzrost może nie wystarczyć w czasie jednoczesnego spadku marży handlowej.

   Grupa Redan zanotowała w grudniu 2012 r. 55 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, tj. o 20 proc. więcej niż przed rokiem – wynika z opublikowanych szacunków. Wartość skonsolidowanej marży handlowej po spadku o 3 pkt proc. r/r wyniosła 44 proc. Od stycznia do grudnia przychody sięgnęły 437,1 mln zł i były wyższe o 15 proc. niż w 2011 r. W tym samym czasie marża wyniosła 43 proc., wobec 45 proc. rok wcześniej.

   Ponad połowę sprzedaży grupa Redan osiągnęła w sieci dyskontowej (TextilMarket), w ramach której zanotowała 223,9 mln zł przychodów (14 proc. r/r). W segmencie tym marża wyniosła 39 proc. i – według deklaracji spółki – była zbliżona do wyniku z 2011 r. W ramach sieci modowej (marki Top Secret, Troll i DryWash) Redan zanotował w 2012 r. 213,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża handlowa spadła jednak o 5 pkt proc. do 48 proc.

   Warto zwrócić uwagę, że przy przychodach na poziomie 194,9 mln zł (+14,6 proc. r/r) w pierwszym półroczu 2012 r. grupa Redan miała 5,5 mln zł straty na sprzedaży i 9,5 mln zł straty operacyjnej. Wyniki te sugerują więc, aby z rezerwą podchodzić do opublikowanych w komunikacie bieżącym szacunkowych przychodów. Bo choć ich dynamika może robić wrażenie, to – sądząc na podstawie pierwszego półrocza ub.r. – nie musi przełożyć się na osiągnięcie zysku, chociaż operacyjnego.

   Notowane na Catalyst obligacje Redanu nie cieszą się uznaniem wśród inwestorów. Przyczyn można doszukiwać się między innymi w wynikach finansowych i ich późniejszym przełożeniu na regulowanie swoich zobowiązań przez spółkę. Musiała ona bowiem porozumieć się w grudniu ub.r. z wierzycielami (obligatariuszami, bankami i firmami leasingowymi), aby zgodzili się oni na przyjmowanie wyłącznie płatności odsetkowych. W ten sposób właściciele obligacji serii A, których termin wykupu przypadał na 12 stycznia br. otrzymali propozycję zastąpienia ich trzymiesięcznymi papierami. Porozumienie nie obejmowało jednak drobnych inwestorów, którzy otrzymali należny kupon oraz nominał o czasie.

   Do końca marca Redan ma opracować plan spłaty zobowiązań i przedstawić go wierzycielom. Trudno oczekiwać do tego czasu, aby notowane na Catalyst obligacje serii C na 8,5 mln zł biły rekordy popularności. Według transakcji ze środy wyceniane są one na 92 proc., co przy kuponie nie poziomie 11,13 proc. w aktualnym okresie (WIBOR 6M plus 6 pkt proc.) daje 17,08 proc. brutto rentowności do wykupu.

   Niewielu inwestorów jednak przekonują takie warunki, ponieważ najlepsza oferta zakupu o godz. 13 leży dopiero przy cenie 70 proc. nominału. Po przeciwstawnej stronie arkusza leży z kolei zlecenie, które robi wrażenie nie ceną, a wielkością – jeden z inwestorów chce sprzedać 100 obligacji Redanu po 93,9 proc. Warto dodać, że od czasu wprowadzenia papierów RDN0814 na Catalyst (20 września ub.r.) dzienny obrót ani razu nie przekroczył 10 papierów. 

Więcej wiadomości o Redan S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst