sobota, 11 maja 2024

Newsroom

Minox zwiększa sprzedaż, ale nie oprze się sezonowości

msd | 17 grudnia 2012
Uruchomienie marketu budowlanego oraz warunki atmosferyczne pozwoliły zwiększyć w listopadzie przychody ze sprzedaży o 7,6 proc. w stosunku do ubiegłego roku.

Dystrybutor materiałów budowlanych zanotował 3,06 mln zł przychodów w listopadzie br. – wynika z opublikowanego przez spółkę raportu miesięcznego. To wynik o 16 proc. niższy od październikowego. Lecz nie powinien on zaskakiwać. Spadek przychodów w miesiącach jesienno-zimowych jest zjawiskiem typowym dla firm handlujących materiałami budowlanymi. Stąd porównywanie danych w ujęciu miesięcznym może prowadzić do mylnych wniosków.

   Spółka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 7,6 proc. w stosunku do listopada ubiegłego roku. Przyczyniły się do tego między innymi korzystniejsze dla branży budowlanej warunki atmosferyczne. Wyższa sprzedaż niż w listopadzie ub.r. – w opinii spółki – jest również zasługą uruchomienia wraz z końcem września br. marketu budowlanego „Mrówka”. Dotychczas Minox skupiał się na handlu hurtowym. Otwarcie marketu pozwoliło wejść spółce również na rynek handlu detalicznego, który cechuje się mniejszą sezonowością.

   - Sprzedaż generowana przez nowy market budowlany przyczynia się do złagodzenia niekorzystnego oddziaływania zjawiska sezonowości w branży – podaje spółka w komunikacie.

   Przychody ze sprzedaży grupy Minox – według podwyższonych w listopadzie prognoz – mają wynieść ok. 34 mln zł. Zysk netto, ze względu na przeszacowanie wartości aktywów, zamiast prognozowanego wcześniej 1,5 mln zł wyniesie ok. 9 mln zł.

   Na Catalyst notowana jest jedna seria obligacji Minox o wartości nominalnej 4,8 mln zł. Spółka płaci 12 proc. przy stałym półrocznym kuponie. Papiery wyceniane są na 101 proc. We wrześniu można je było kupić za 97 proc., a od połowy listopada cena transakcje zawierane są powyżej nominału.

Więcej wiadomości o Minox S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst