sobota, 20 kwietnia 2024

Newsroom

Vivid Games zapowiada premierę nowej gry

Michał Sadrak, Obligacje.pl | 05 marca 2019
Zombie Blast Crew, bo tak nazywa się nowa gra, ma być dla spółki pierwszą w tym roku dużą premierą. W III kwartale ma trafić do dystrybucji na platformach iOS oraz Android.

Zombie Blast Crew, jak zapowiada Vivid Games, to strzelanina osadzona w realiach apokalipsy zombie. Tytuł ma oferować między innymi grę w trybie wieloosobowym.

Nowa gra ma być spin-offem wydanej w ubiegłym roku gry Space Pioneer.

- Produkcja Zombie Blast Crew jest znacznie szybsza i wielokrotnie tańsza w porównaniu z produkcją nowego, oryginalnego tytułu. Gra bazuje na sprawdzonych, dopracowywanych przez blisko rok mechanizmach monetyzacji i zawierać będzie rozwiązania zaimplementowane dotychczas w Space Pioneer. Nowa tematyka umożliwi dotarcie do szerszej grupy docelowej – powiedział Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, cytowany w komunikacie prasowym.

Jeszcze w tym tygodniu deweloper gier ma natomiast wypuścić najnowszą i największą do tej pory aktualizację dla Space Pioneer.

- W 2018 roku gry z naszego portfolio trafiły do ponad 22 mln graczy. To dobry wynik, jednakże tegoroczne oczekiwania są znacznie wyższe, zarówno w zakresie ilości pobrań jak i monetyzacji. Spin-offy, takie jak Zombie Blast Crew, umożliwiają zwiększenie zasięgu, dając jednocześnie pewność w zakresie monetyzacji, natomiast gry hyper-casual przy zachowaniu wysokiego potencjału komercyjnego umożliwiają szybkie testowanie wielu konceptów przy niewielkich inwestycjach na każdy z nich – powiedział także prezes Vivid Games.

Pierwsze gry z segmentu hyper-casual od Vivid Games mają ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym miesiącu – 14 marca zadebiutuje Pocket Mini Golf, a 28 marca pojawi się Endless Lake.

Wejście w segment gier hyper-casual, czyli prostych tytułów, ale i łatwiejszych w produkcji, spółka zapowiadała w listopadzie ubiegłego roku, gdy wydała komunikat, w którym tłumaczyła, że nie grozi jej utrata płynności.

Program gier hyper-casual realizowany przez Vivid Games zakłada testy kilkudziesięciu gier rocznie oraz publikację najlepszych z nich w szerokiej sieci dystrybucji. Fenomen popularności tego typu gier opiera się na prostej, angażującej rozgrywce dostosowanej do masowego odbiorcy, a ich monetyzacja opiera się na wyświetlaniu formatów reklamowych. Jest to obecnie najbardziej popularna kategoria gier mobilnych w USA – tłumaczyła spółka dwa tygodnie temu.

- Zgodnie z zapowiedziami rozwijamy portfolio w nowym segmencie. Dużą zaletą tego typu gier jest bardzo szybki proces produkcji, niskie koszty wytworzenia oraz wysoki potencjał rynkowy. Liczymy na to, iż będzie to drugi, równoległy do gier mid-core, istotny strumień przychodów – zapowiedział Remigiusz Kościelny.

Na Catalyst notowane są warte 10,5 mln zł obligacje Vivid Games z terminem spłaty w maju przyszłego roku. Papiery te pochodzą z emisji publicznej, a rynek wycenia je obecnie na 86 proc. nominału, co oznacza 21,4 proc. rentowności brutto.

Więcej wiadomości o Vivid Games S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst