piątek, 17 maja 2024

Newsroom

Tydzień na kredyt - komentarz tygodniowy DI Investors

Maciej Werdejn, Marek Szymański - analitycy DI Investors S.A. | 29 lipca 2014
Analitycy DI Investors o najważniejszych wydarzeniach minionego tygodnia.

Pełna treść komentarza dostępna jest tu.

Tydzień w skrócie – główne wydarzenia

EMPIK MEDIA & FASHION – Spółka rozpoczęła prywatną ofertę sześcioletnich euroobligacji o wartości ok. EUR 240m. Obligacje będą podlegać prawu stanu Nowy Jork.

TAURON – Spółka pozyskała finansowanie z EBI w kwocie PLN 295m. Tauron zaznaczał wcześniej, że nie jest to jednak substytut dla potencjalnej emisji obligacji w kwocie PLN 1.5bn-2.0bn.

MAGELLAN – Spółka zakończyła emisję dwóch serii obligacji niezabezpieczonych o łącznej wartości nominalnej PLN 47.7m. Termin zapadalności jednej transzy wynosi 2 lata, natomiast drugiej 4 lata.

GINO ROSSI – Spółka planuje przedterminowy wykup obligacji serii GRI0616 o wartości PLN 15m, który miałby się odbyć razem z terminowym wykupem obligacji serii GRI0615 o wartości PLN 20m.

WIKANA – Spółka zależna dewelopera, Wikana Property Omega, zakończyła emisję obligacji zabezpieczonych serii B o wartości PLN 6m w ramach programu emisji do kwoty PLN 15m.

ECHO INVESTMENT – Na rynek Catalyst trafiły obligacje serii A i B wyemitowane na przełomie czerwca i lipca. Na otwarciu sesji kurs obydwu serii wzrósł do 101%.

ATAL – Do obrotu na rynku BondSpot trafiły wyemitowane w czerwcu obligacje spółki o wartości PLN 30m. Na debiucie nie odnotowano żadnych transakcji.

ZM ROPCZYCE – Do obrotu na rynku Catalyst trafiły obligacje serii RPC0519 o wartości EUR 4m. Oprocentowanie serii wynosi EURIBOR6M+3pp. Zarząd rozważa dalsze emisje obligacji w 2015.

 

Kredyt Pod Lupą: Gino Rossi.

W 2013 roku grupa Gino Rossi istotnie poprawiła swoją kondycję finansową w porównaniu z trudnym dla spółki 2011. Przychody w 2013 wzrosły o 5% r/r, do PLN 219m, a przeniesienie większej części produkcji do kraju poprawiło marżowość. Marża brutto ze sprzedaży marki Gino Rossi w 2013 wyniosła 47%, a marki Simple 55%.

Pierwszy kwartał 2014 również przyniósł poprawę wyników (wzrost przychodów o 17% r/r), ale także ujemny cash flow operacyjny w wysokości PLN 12m. Jest to jednak głównie jednorazowy efekt zwiększenia kapitału obrotowego związany z nowym zakładem produkcyjnym.

Efektem nabycia nowego zakładu produkcyjnego jest także wzrost zadłużenia wynikający z emisji obligacji za PLN 35m. Aby obniżyć dźwignię finansową grupa dokonała w czerwcu emisji akcji za PLN 6m.

W wyniku wzrostu zadłużenia netto w pierwszym kwartale 2014 (+PLN 15m k/k) wskaźnik dług netto/ kapitał własny wzrósł z 63% na koniec 2013 do 86%, a dług netto/ EBITDA wyniósł 3.75x w porównaniu do 3.11x kwartał wcześniej.

Spółka planuje w przyszłym roku nabyć kolejny zakład produkcyjny za kwotę PLN 10m-12m finansując się długiem. Zarząd zamierza również mimo planowanej inwestycji wykupić zapadające w przyszłym roku obligacje za PLN 20m ze środków własnych.

Więcej wiadomości kategorii Komentarze