niedziela, 24 listopada 2024

Newsroom

OT Logistics startuje z publiczną emisją

ems | 27 lipca 2015
5,4 proc. płacone przez trzy lata w kwartalnych kuponach – to skrócona propozycja OT Logistics. Czas na decyzję mija 7 sierpnia.

Do tego dnia przyjmowane są zapisy w ramach publicznej oferty obligacji przeprowadzanej na podstawie memorandum. Wartość emisji ustalono na 10 mln zł, przy czym nie wyznaczono minimalnego progu emisji. Zamiast tego emitent pozostawił sobie możliwość odwołania oferty. Aby wziąć w niej udział wystarczy złożenie zapisu na pięć obligacji o łącznej wartości 5 tys. zł.

Nie przewidziano bonusów dla składających zapisy w pierwszej kolejności. Nawet ewentualna redukcja zapisów dokonywana będzie wedle uznania zarządu (choć być może zechce on premiować właśnie tych, którzy złożą zapis w pierwszej kolejności).

Emitent zastrzegł sobie możliwość przedterminowego wykupu papierów, ale nie wcześniej niż w rok po przeprowadzeniu oferty i za dodatkowym wynagrodzeniem 0,5 pkt proc. od nominalnej wartości nominalnej. Obligatariusze mogą natomiast domagać się przedterminowego wykupu, jeśli obligacje serii E nie zostaną wprowadzone do obrotu na GPW ASO w ciągu 180 dni od daty emisji, chyba, że wyłączna przyczyna przekroczenia terminu będzie leżała po stronie GPW.

Oferta publiczna OT Logistics prezentuje się korzystnie zarówno na tle starszych serii spółki logistycznej notowanych na Catalyst, jak i na tle ostatnich ofert publicznych o stałym oprocentowaniu. Na Catalyst notowane są dwie serie obligacji OTL, plus jedna wyemitowana w EUR. Serie złotowe notowane są powyżej nominału z rentownościami na poziomie 4,7 proc. i 5,0 proc., przy czym obie mają oprocentowanie zmienne (WIBO6M plus 4,0 pkt proc. i 3,9 pkt proc.). Licząc inaczej, obecne notowania wyceniają wysokość realnych marż na 3,3 pkt proc. dla serii zapadającej w lutym 2017 r. i 2,9 proc. dla serii zapadającej w listopadzie 2018 r. (a więc po terminie zapadalności serii z publicznej oferty). Tymczasem wirtualna marża dla oferty publicznej oszacowana na podstawie bieżących notowań kontraktów na stopę procentową wynosi 3,5 pkt proc., lub 3,7 pkt proc. jeśli oprzeć się na bieżącym kwotowaniu stopy WIBOR. Inaczej mówiąc OTL oferuje inwestorom więcej, niż mogą dostać kupując obligacje spółki na Catalyst, a jest to o tyle interesujące, że starsze serie oferowano przede wszystkim inwestorom instytucjonalnym.

OTL oferuje też więcej niż płaciły w czerwcowych emisjach publicznych Kruk (4,5 proc. na pięć lat) i PCC Rokita (5,0 proc. na pięć lat). Te dwie ostatnie prowadziły zapisy na podstawie prospektów, czym różnią się od OTL. Istotny jest przy tym także czas inwestycji – trzy letni okres zdecydowanie skraca ryzyko związane ze zmianą stopy procentowej.

Po I kwartale sytuacja OT Logistics nie mogła budzić większych zastrzeżeń. Na koniec marca łączne zobowiązania grupy znajdowały się na poziomie 438,4 mln zł. Przy 713,4 mln zł aktywów wskaźnik ogólnego zadłużenia wynosił 0,61x wobec 0,75x określonych w warunkach emisji obligacji. Zobowiązania finansowanie podliczono na 244,8 mln zł, a po uwzględnieniu gotówki dług netto znajdował się na poziomie 167,1 mln zł stanowiąc 0,61x kapitału własnego (0,62x w grudniu) i 1,87x wyniku EBITDA za ostatnie 12 miesięcy (wobec 2,07x w grudniu i 4,0x w warunkach emisji obligacji).

Przy 241,7 mln zł majątku obrotowego i 185,4 mln zł krótkoterminowych zobowiązań wskaźnik bieżącej płynności to 1,3x, natomiast płynność gotówkowa znajdowała się na poziomie 0,42x.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje