sobota, 23 listopada 2024

Newsroom

Admiral Boats szuka finansowania na odzyskanie płynności

msd | 9 grudnia 2016
Producent łodzi chciałby wypuścić obligacje na 10-20 mln zł z terminem zapadalności powyżej trzech lat lub nawiązać współpracę z funduszem inwestycyjnym.

W opublikowanej aktualizacji planu naprawczego spółka przypomina, że pomimo pełnego portfela zamówień nie jest w stanie osiągnąć rentowności, w czym przeszkadza jej brak dostępu do kapitału obrotowego i opóźnienia w procesie produkcyjnym. Admiral Boats chce nie tylko odzyskać płynność, ale i znaleźć środki na inwestycję w nabyty w przeszłości zakład produkcyjny w Tczewie, co miałoby pozwolić na zwiększenie mocy produkcyjnych, także w obszarze spoza łodzi motorowych.

Najmniej spółka informuje natomiast o prawdopodobieństwie pozyskania nowych środków, czy podjętych w tym celu działaniach. Emisja ponad 36-miesięcznych papierów na 10-20 mln zł przez spółkę, która nie generuje gotówki i ma stratę na działalności podstawowej, jest zadaniem trudnym. Być może byłby to projekt dla inwestora wyspecjalizowanego w długu podwyższonego ryzyka (tzw. distressed debt), na co zresztą kieruje też chęć nawiązania współpracy z funduszem inwestycyjnym skłonnym dokapitalizować spółkę oraz udzielić jej finansowania dłużnego. W istocie Admiral Boats może potrzebować finansowania mezzanine.

Spółka podaje natomiast, że pozyskanie z emisji obligacji około 20 mln zł pozwoliłoby jej też na zrefinansowanie zadłużenia zapadającego w 2017 r. Chodzi więc w ty przypadku między innymi o notowane na Catalyst obligacje ADM0917 na 6 mln zł, które zostały uplasowane w ramach oferty publicznej bezprospektowej. 

Sam plan naprawczy skupia się przede wszystkim wokół pozyskania finansowania. Spółka nie wnika w szczegóły operacyjne, poza dotychczasowymi działaniami, co zresztą jest zrozumiałe, gdyż bez zastrzyku pieniędzy nie zdoła istotnie poprawić swojej sytuacji. AB poniekąd przyznaje się do tego odstępując od publikacji prognozy na lata 2017-2020, która jeszcze majowym programie naprawczym się znajdowała. 

Co do prognoz wyników finansowych, to zostały one odwołane wraz ze sprawozdaniem za III kwartał. Początkowo spółka spodziewała się osiągnąć w tym roku 0,4 mln zł zysku operacyjnego i 3,3 mln zł EBITDA. Po trzech kwartałach było to odpowiednio -2,4 mln zł oraz -0,5 mln zł. Z najnowszych zapowiedzi wynika zaś, że cały rok producent łodzi zamknie z 3 mln zł straty operacyjnej i 0,2 mln zł straty EBITDA.

Notowanymi na Catalyst obligacjami ADM0917 po raz ostatni handlowano w poniedziałek po 81,1 proc. (ponad 37 proc. rentowności brutto). Obecnie kwotowane są one na 72/82 proc.

 

Więcej wiadomości o Admiral Boats S.A. w upadłości

Więcej wiadomości kategorii Catalyst