czwartek, 28 listopada 2024

Newsroom

Spółka zależna OT Logistics chce sanacji

msd | 5 maja 2020
STK, przewoźnik kolejowy z grupy OT Logistics, złożył w marcu wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego, a w kwietniu uzyskał zabezpieczenie majątku poprzez ustanowienie tymczasowego nadzorcy sądowego.

Razem z wnioskiem o sanację STK złożyło też do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości, ale – jak podano – zrobiono to „wyłącznie z ostrożności”. Docelowo działająca w ramach grupy OT Logistics miałaby przejść restrukturyzację.

„(…) intencją emitenta jest restrukturyzacja STK i kontynuowanie przez STK swojej działalności, a złożenie wniosków do sądu ma na celu ochronę praw i interesów dłużnika, jego pracowników oraz jego wszystkich wierzycieli i interesariuszy” – poinformowało OT Logistics.

Wnioski o otwarcie sanacji i ogłoszenie upadłości STK złożyło jeszcze 11 marca, lecz OT Logistics poinformował o nich dopiero w maju, gdy w Monitorze Sądowym i Gospodarczym pojawiła się informacja, że majątek dłużnika został zabezpieczony poprzez ustanowienie tymczasowego nadzorcy sądowego, do czego doszło 21 kwietnia.

OT Logistics, które jako grupa samo od dawna znajduje się w trudnej sytuacji finansowej, już wcześniej informowało o problemach STK. 

Tuż przed majówką OT Logistics udało się przesunąć o miesiąc (z 30 kwietnia do 29 maja) terminy spłaty kredytów i obligacji o łącznej wartości około 170 mln zł. Zawarcie porozumień z wierzycielami pozwoliło też na wejście w życie postanowień ostatniego zgromadzenia obligatariuszy, które przesunęło o miesiąc spłatę 25 mln zł kapitału z wartych 103,3 mln zł obligacji restrukturyzacyjnych. 

Ostatnie porozumienia z obligatariuszami pozwoliły uniknąć spółce – dosłownej – utraty płynności, ale nie zmieniają jej sytuacji w sposób zasadniczy. Docelowo OT Logistics chce jednak przesunąć spłatę długów do 30 kwietnia przyszłego roku.

Na Catalyst znajdują się tylko jedna z trzech emisji obligacji OT Logistics. To warte 14,9 mln zł papiery serii D, którymi obrót zawieszono jeszcze w 2018 r. 

Warte 103,3 mln zł restrukturyzacyjne obligacje serii H nie zostały natomiast dopuszczone do obrotu, ponieważ zdaniem Giełdy ich obecność na Catalyst mogłaby zagrażać bezpieczeństwu obrotu.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst