środa, 24 kwietnia 2024

Newsroom

Emisja refinansująca OT Logistics ponownie się oddala

msd | 14 stycznia 2019
Nie do 16 czy 25 stycznia, ale dopiero do 15 lutego spółka planuje zamknąć nową emisję obligacji w ramach restrukturyzacji zadłużenia. Tymczasem wierzycielom OT Logistics puszczają nerwy, jedna z obligatariuszek złożyła sądowy pozew.

Spółka zwołała kolejne zgromadzenie obligatariuszy dla właścicieli wartych 100 mln zł papierów serii D. Jeszcze nie zdążyli wyrazić oni zgody na – kolejne – przesunięcie terminu zamknięcia emisji refinansującej z 16 stycznia do 25 stycznia (zgromadzenie obligatariuszy w tej sprawie odbędzie się 16 stycznia), a OT Logistics wnosi już o kolejną zmianę. Tym razem spółka chce, aby wierzyciele dali jej czas na zamknięcie emisji refinansującej do 15 lutego. Na 25 stycznia zwołano w tym celu zgromadzenie obligatariuszy. 

Podczas kolejnego już zgromadzenia wierzyciele mieliby się też zgodzić na przesunięcie terminu wykupu obligacji serii D z 20 listopada 2020 r. do 15 lutego 2021 r.

Będzie to już siódme zgromadzenie wierzycieli w przypadku papierów serii D na przestrzeni niecałych trzech miesięcy. Ostatnie z nich – piąte – odbyło się w ubiegły piątek. Wprawdzie nie podjęto na nim uchwały o wydłużeniu okresu spłaty długu z listopada 2020 r. do 2021 r., ale z protokołu dowiedzieć się można na przykład, że na zgromadzenie nie pofatygował się żaden z członków zarządu, a co poniektórym wierzycielom zaczynają puszczać nerwy. I tak, jedna z obligatariuszek papierów serii D złożyła do sądu pozew kwestionujący zmianę warunków emisji obligacji z dnia 31 października. To właśnie wtedy podjęto decyzję o przesunięciu terminu wykupu obligacji serii D z listopada 2018 r. na listopad 2020 r. Niezadowolonych z działań spółki obligatariuszy jest prawdopodobnie więcej. Tydzień temu fundusze zarządzane przez dwa TFI zablokowały natomiast część zmian w warunkach emisji innych obligacji, wartej 25,4 mln zł serii F.

W najbliższą środę, 16 stycznia, OT Logistics ma też do rozliczenia nienotowane na Catalyst obligacje serii G oraz bankowe kredyty, w przypadku których prolongowanie części umów zaczęło się jeszcze w I połowie ubiegłego roku. To wtedy bowiem ruszył proces restrukturyzacji obligacyjnego i kredytowego zadłużenia OT Logistics, którego końca wciąż nie widać. 

- Trwający od pół roku proces negocjacyjny pozwolił na przygotowanie planu naprawczego i harmonogramu poprawy płynności spółki. Proces trwa długo z uwagi na fakt, iż grupa kapitałowa OT Logistics prowadzi silnie zdywersyfikowaną działalność o różnych profilach biznesowych – przekonywał w ubiegłym tygodniu na łamach Obligacje.pl Radosław Krawczyk, wiceprezes OT Logistics.

Przedstawiciel spółki zapewniał, że zamknięcie refinansowania jest planowane „w najbliższym czasie”. Wciąż nie jest jednak scenariusz pewny, ponieważ wiceprezes Krawczyk przyznał również, że „W przypadku braku porozumienia z wierzycielami finansowymi rozważony zostanie każdy instrument zabezpieczający interesy grupy i jej wierzycieli”.

Na Catalyst notowane są dwie z trzech serii obligacji logistycznej spółki. Notowania papierów serii D (OTS1120, d. OTS1118) pozostają zawieszone. Seria F (OTS0220) wyceniana była natomiast w ostatniej transakcji na 68 proc. nominału.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst