piątek, 26 kwietnia 2019

Newsroom

Hitachi Capital Polska oferuje wyższą cenę w wezwaniu na PCM

Michał Sadrak, Obligacje.pl | 08 lutego 2019
Oferujący, który o przejęcie Prime Car Management konkuruje z PKO Leasing, podwyższył proponowaną cenę z 12,09 zł do 18,05 zł za akcję.

W trwającym do 22 lutego wezwaniu Hitachi chce nabyć 100 proc. akcji PCM, a minimalny próg dojścia wezwania do skutku ustalono na 66 proc. akcji. Dotychczas Hitachi oferowało 12,09 zł za akcję PCM, co wyceniało leasingową spółkę na 144 mln zł, czyli mniej niż jedną trzecią wartości księgowej (454 mln zł).

- Zdecydowaliśmy się podnieść cenę w wezwaniu na Prime Car Management, aby usatysfakcjonować naszą propozycją zarówno inwestorów indywidualnych, jak i inwestorów instytucjonalnych. Proponowane przez nas 18,05 zł za akcję stanowi 49,3 proc. premii wobec poprzedniej ceny. Naszym zdaniem to atrakcyjna propozycja, która odzwierciedla wartość godziwą spółki i jest dobrą okazją dla akcjonariuszy do wyjścia z inwestycji. Istotne jest również to, że jesteśmy silnym finansowo inwestorem strategicznym, który daje spółce szansę na lepszą przyszłość – powiedział Eric van Vliet, prezes Hitachi Capital Polska, cytowany w komunikacie prasowym.

W połowie stycznia zarząd PCM ogłosił, że uważa oferowaną przez Hitachi cenę za nieodzwierciedlającą wartości godziwej spółki. Ponad dwa tygodnie wcześniej to samo stwierdził odnośnie oferty PKO Leasing.

PKO Leasing, które wezwanie ogłosiło jako pierwsze, oferuje 11,38 zł za jedną akcję PCM. Zapisy w tym wezwaniu trwają do 15 lutego. PKO Leasing chcąc liczyć się w grze o przejęcie PCM oczywiście będzie musiało podnieść cenę, na co zresztą w obu wezwaniach akcjonariusze liczyli już znacznie wcześniej, ponieważ od końca stycznia walory PCM wyceniane są niemal regularnie powyżej 15 zł za sztukę.

Na Catalyst notowane są wygasające w grudniu 2020 r. obligacje PCM o wartości 250 mln zł (PCM1220), które zabezpieczono zastawem na zbiorze pojazdów, oświadczeniem o poddaniu się egzekucji oraz poręczeniem spółek zależnych. To dopiero w ich przypadku zmiana kontroli właścicielskiej mogłaby stanowić naruszenie warunków emisji. Niemniej, samo wezwanie nie pozostaje neutralne dla obligacji. Choćby dlatego, że wycofanie akcji PCM z giełdowego obrotu, do czego dążą obaj wzywający, stanowiłoby przypadek naruszenia warunków emisji obligacji. Zresztą niewykluczone, że któryś z nowych właścicieli byłby zainteresowany zrefinansowaniem papierów dłużnych, ponieważ spółka musiała ostatnio prosić obligatariuszy o zrzeczenie się możliwości składania żądań przedterminowego wykupu w razie naruszenia wskaźnika zadłużenia w kolejnych kwartałach.

Obligacjami PCM1220 wciąż nie handlowano od giełdowego debiutu z maja ubiegłego roku. Papiery znajdują się w portfelach inwestorów instytucjonalnych. Oprócz funduszy część długu objął też EBOR.

Więcej wiadomości o Prime Car Management S.A.

  • Fundusz PSC nie przejmie Prime Car Management

    25 kwietnia 2019
    PSC III oraz PSC Bidco zdecydowały o nienabywaniu akcji PCM w ramach zakończonego wezwania. Akcjonariusze leasingowej spółki zapisali się na sprzedaż mniej niż 66 proc. akcji.
    czytaj więcej
  • PKO Leasing wraca do gry o przejęcie PCM

    18 kwietnia 2019
    PKO Leasing ogłosiło nowe wezwanie do sprzedaży 11,91 mln akcji Prime Car Management. Tym razem spółka proponuje 23,75 zł za każdą akcję.
    czytaj więcej
  • Wezwanie na Prime Car Management przedłużone

    10 kwietnia 2019
    W poniedziałek wieczorem fundusz Pollen Street Capital przedłużył wezwanie na akcje PCM z 15 do 16 kwietnia, dzień później ponownie przesunął termin przyjmowania zapisów od akcjonariuszy spółki, tym razem do 24 kwietnia. Chodzić może o bankowe kowenanty.
    czytaj więcej
  • Prime Car Management ze stratą w IV kwartale

    28 marca 2019
    Ubiegłoroczny zysk netto leasingowej grupy spadł o 34,9 mln zł do 0,9 mln zł, a w samym IV kwartale miała ona 8,2 mln zł straty netto. Słabe wyniki przy rosnącej flocie, którą trzeba finansować kapitałem obcym, negatywnie odbijają się też na wskaźnikach zadłużenia. W podwyższonym kowenancie udaje się jednak zmieścić.
    czytaj więcej

Więcej wiadomości kategorii Catalyst

Emisje