piątek, 19 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics chce zmienić zasady planowanej emisji akcji

msd | 23 stycznia 2019
Spółka ponownie wystąpi do akcjonariuszy o zgodę na emisje do 2,3 mln nowych akcji. Tym razem minimalna cena emisyjna wyniosłaby 10 zł za akcję, czyli o połowę mniej niż uchwalono w sierpniu ubiegłego roku.

Decyzja w sprawie emisji od 250 tys. do 2,3 mln akcji serii E zapadanie podczas zwołanego na 18 lutego NWZ. Sama emisja miałaby zostać przeprowadzona w ciągu sześciu miesięcy od podjęcia uchwały. Poprzedniej tego typu zgody, także obowiązującej sześć miesięcy, spółka nie wykorzystała.

W istocie, nowa uchwała w sprawie emisji akcji jest odnowieniem zgody otrzymanej już w sierpniu, zmienia się tylko minimalna cena emisyjna. Podczas najbliższego NWZ OT Logistics chce więc uchylić sierpniową uchwałę o emisji do 2,3 mln nowych akcji serii E, które miały być plasowane po co najmniej 20 zł za sztukę (w dniu podjęcia uchwały rynkowa cena walorów wynosiła 15 zł).

W nowej ofercie akcje miałyby być emitowane po nie mniej niż 10 zł za sztukę, co i tak jest ceną znacznie powyżej rynkowej. Na zamknięciu wtorkowej sesji za walory logistycznej spółki płacono bowiem 6,7 zł.

W najbliższy piątek przypada termin spłaty kredytów oraz jednej bilateralnej emisji obligacji. Spółka ma jednak szansę porozumieć się z wierzycielami w sprawie przesunięcia terminów spłaty do 15 lutego. Analogicznie, na piątkowym zgromadzeniu obligatariuszy wartych 100 mln zł papierów serii D OT Logistics będzie chciało też przesunąć termin przeprowadzenia refinansującej emisji papierów dłużnych z 25 stycznia do 15 lutego.

Restrukturyzacja kredytowego i obligacyjnego zadłużenia OT Logistics ciągnie się jeszcze od I połowy 2018 r. Póki co, postępy widać niewielkie. Spółka co najwyżej bije kolejne rekordy w przesuwaniu terminów spłaty kredytów i liczbie zwołanych zgromadzeń obligatariuszy. Naturalne, że w tych okolicznościach część wierzycieli zaczyna tracić cierpliwość.   

Z jednej strony przedstawiciele OT Logistics zapewniają, że utrzymują płynność grupy pod kontrolą i planują zamknąć refinansowanie zadłużenia „w najbliższym czasie”, z drugiej zaś strony wciąż biorą pod uwagę brak porozumienia z wierzycielami, wskutek czego spółka miałaby „rozważyć każdy instrument zabezpieczający interesy grupy i jej wierzycieli”.

Na Catalyst notowane są dwie z trzech serii obligacji logistycznej spółki. Notowania papierów serii D (OTS1120, d. OTS1118) pozostają zawieszone. Seria F (OTS0220) w ostatniej transakcji wyceniana była natomiast na 68 proc. nominału.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst