piątek, 19 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics pozyskało 104,2 mln zł z emisji refinansującej

msd | 29 maja 2019
Rozliczenie emisji papierów dłużnych serii H nastąpiło poprzez potrącenie wierzytelności z dwóch starszych serii długu logistycznej spółki. Zrefinansowanie większości obligacyjnych długów było ostatnim z kluczowych etapów trwającego od roku procesu restrukturyzacji zadłużenia.

Nowe papiery dłużne o wartości 104,2 mln zł zastąpią większość obligacji serii D i F. W ramach rozliczenia nowej emisji OT Logistics nabyło bowiem odpowiednio 85,1 mln zł oraz 19,1 mln zł ze starszych emisji. Tym samym wartość obligacji serii D i F zmalała kolejno do 14,9 mln zł oraz 6,3 mln zł. Dług ten spółka zamierza obsługiwać zgodnie z warunkami emisji, w tym wykupić go w ustalonych terminach przypadających na lata 2020-2021.

- Jesteśmy zadowoleni z efektów prywatnej oferty obligacji serii H. Wraz z wyemitowaniem tych obligacji wygasły wierzytelności spółki o wartości ponad 104 mln zł ze względu na spłatę dużej części obligacji serii D i F. Pozostałe obligacje tych serii, które pozostają w rękach obligatariuszy zostaną wykupione zgodnie z terminami ustalonymi na zgromadzeniach obligatariuszy tych serii – powiedział Radosław Krawczyk, prezes OT Logistics, cytowany w komunikacie prasowym.

Ostateczny termin spłaty nowych papierów serii H ustalono na 30 kwietnia 2021 r. Warunki emisji przewidują też jednak okresową amortyzację. Obligacje zabezpieczono, wysokość ich oprocentowania nie został zaś ujawniona. 

Zamknięcie emisji refinansującej ma być ostatnim etapem trwającego od około roku procesu restrukturyzacji zadłużenia. Wcześniej spółka porozumiała się z bankami i jedynym obligatariuszem nienotowanych na Catalyst papierów serii G.

- Stopniowo wypełniamy kolejne warunki umowy z wierzycielami finansowymi. Sądzę, że najtrudniejsze momenty dla spółki są już za nami. Skupiamy się już teraz w pełnym zakresie na zwiększeniu efektywności naszych operacji i punkt po punkcie realizujemy plan naprawczy przyjęty pod koniec ubiegłego roku – wskazał także prezes Krawczyk.

Przyjęty niecałe pół roku temu plan naprawczy zakłada między innymi poprawę płynności i osiągnięcie w przyszłym roku około 10 proc. rentowności wyniku EBITDA na poziomie grupy. 

Papiery serii D i F, których większość OT Logistics właśnie zrefinansowało, znajdują się na Catalyst. Obrót pierwszą z serii pozostaje zawieszony. Druga zaś – OTS0220 – drożeje w środę rano o 4,02 pkt proc. do 83,02 proc. nominału.

W ubiegłym tygodniu na łamach Obligacje.pl informowaliśmy, że prawnicy jednej z właścicielek obligacji serii D podważają prawidłowość zgromadzenia obligatariuszy, na którym przesunięto terminu wykupu długu (pierwotnie papiery miały wygasać jeszcze w listopadzie 2018 r.), a także ważność podjętych wówczas uchwał. Do zwołania zgromadzenia miało dojść za późno o… siedem minut. Argumentacja opiera się także o to, że papiery emitowano jeszcze pod starą ustawą o obligacjach, w której instytucja zgromadzenia obligatariuszy nie była określona. OT Logistics argumentację tę odrzuca, niemniej lekką przewagę w sporze ma na razie obligatariuszka. Sąd okręgowy udzielił jej zabezpieczenia poprzez zajęcie rachunków bankowych OT Logistics, a sąd apelacyjny oddalając zażalenie spółki na to postanowienie, przyznał rację pierwszej instancji. Tak czy inaczej, obie strony muszą czekać wydanie wyroku. 

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Emisje