czwartek, 21 listopada 2024

Newsroom

Vivid Games wchodzi w nowy biznes

msd | 24 lipca 2019
Spółka zaoferuje swoim konkurentom narzędzie do testowania gier mobilnych. Powoła w tym celu nową spółkę, do której wniesie zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Pierwsze przychody z nowego biznesu mają pojawić się jeszcze w tym roku.

Quasu, bo tak nazywa się nowy produkt, to platforma, która automatyzuje testowanie gier, między innymi w zakresie wydajności i stabilności na urządzeniach mobilnych. Jak zapewnia Vivid Games, które pracuje nad Quasu od trzech lat, produkt ten ma zapewnić producentom gier znaczące skrócenie czasu testów, dostarczając jednocześnie bardziej zaawansowane niż dotychczas wyniki tych testów.

Do tej pory Vivid Games miało wykorzystywać platformę Quasu wyłącznie na własny użytek, teraz chce wyjść z nią szerzej na rynek. Jak zapewnia, celuje w pozycję światowego lidera.

– Mamy okazję na stworzenie nowego ogniwa w procesie produkcji gier mobilnych. Dzięki wysokiej jakości produktu i braku bezpośredniej konkurencji zamierzamy ustanowić Quasu liderem tego typu usług na świecie – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, cytowany w komunikacie prasowym. – Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie wydzielamy spółkę celową, która zajmie się dalszym rozwojem i komercjalizacją tej technologii. Pierwszych klientów i przychodów spodziewamy się już w tym roku – dodaje także.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa Vivid Games, na którą składa się projekt Quasu, ma zostać wniesiona jako wkład niepieniężny do nowej spółki. Producent gier potrzebuje jednak na to zgody akcjonariuszy.

Wydzielenie projektu do nowego podmiotu Vivid Games tłumaczy między innymi możliwościami pozyskania zewnętrznego finansowania dla dalszego rozwoju platformy Quasu.

- Pierwotnie system ten powstał ze względu na nasze potrzeby i jest już od 2 lat używany w naszych grach. W tej chwili Quasu jest  gotowe do sprzedaży w modelu licencyjnym. Prowadzimy już pierwsze wdrożenia. Platforma wymaga dalszego rozwoju m.in. w kierunku uruchomienia modelu biznesowego SaaS, jak również wzmacniania jej wartości za pomocą nowych funkcjonalności. Na dalszy rozwój poszukujemy zewnętrznego finansowania. Będziemy również ubiegać się dotacje w ramach badań R&D – powiedział Artur Boniecki, który zarządza produktem Quasu w Vivid Games.

Na razie producent gier nie ujawnia wartości zorganizowanej części przedsiębiorstwa, którą zamierza przenieść na nową spółkę.

W maju 2020 r. Vivid Games będzie musiał wykupić warte 10,5 mln zł obligacje, które pochodzą z emisji publicznej. Już od dłuższego czasu inwestorzy dopatrują się podwyższonego ryzyka w tej kwestii. Papiery wyceniane są bowiem na 79,8 proc. nominału, co oznacza przeszło 38,7 proc. rentowności brutto.

Dwa tygodnie temu DM BPS opublikował raport analityczny dotyczący Vivid Games, w którym zaleca kupowanie akcji spółki, nazywając ją przy tym „ukrytym tygrysem”. W kilkunastu stronicowym raporcie ryzyku kredytowemu poświęcono pięć zdań, zakładając przy tym, że spółka będzie chciała zrolować obligacje wygasające w maju 2020 r.

Więcej wiadomości o Vivid Games S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst