piątek, 22 listopada 2024

Newsroom

Dobry kwartał grupy OT Logistics

msd | 13 listopada 2014
Przychody spedycyjnej grupy wzrosły w trzecim kwartale o 55,7 proc. r/r, ale to częściowo efekt tegorocznych przejęć. Jeszcze w tym miesiącu wygasają obligacje na 60 mln zł.

W trzecim kwartale skonsolidowane przychody wyniosły 217,1 mln zł i przełożyły się na 14 mln zł zysku operacyjnego. Rok wcześniej wynik EBIT znajdował się na poziomie 5,7 mln zł, co znaczy, że rentowność operacyjna grupy wzrosła z 4,1 do 6,4 proc. Wynik z działalności operacyjnej za trzeci kwartał stanowił 3,6-krotność kosztów finansowych netto. Ostatecznie czysty zysk grupy OT Logistics wyniósł 7,8 mln zł wobec 1,7 mln zł rok wcześniej.

Ta imponująca poprawa to częściowo efekt tegorocznych przejęć, szczególnie grupy C.Hartwig Gdynia. Dość wspomnieć, że na 610,9 mln zł przychodów po trzech kwartałach (+66,2 proc. r/r) ponad jedna trzecia przypada na nabyte podmioty (186,3 mln zł przychodów od grupy C.Hartwig Gdynia i 18,3 mln zł od BTDG). Od początku roku zysk operacyjny rośnie o 49,1 proc. r/r do 27,9 mln zł, zaś wynik netto poprawił się o 46 proc. do 14,2 mln zł.

Na koniec września zobowiązania grupy OT Logistics podliczono na 398 mln zł przy 649 mln zł aktywów 251 mln zł kapitałów własnych. Zobowiązania finansowe stanowiły 228,4 mln zł, co przy 37,1 mln zł środków pieniężnych oznacza, że relacja długu netto do kapitałów wynosiła 0,76 wobec 0,55 kwartał wcześniej. Dług ten stanowił 3,6-krotność zysku operacyjnego za ostatnich 12 miesięcy.

Pewne wątpliwości budzi bilans grupy pod względem płynności, ponieważ na 191,1 mln zł aktywów obrotowych przypada 246,8 mln zł krótkoterminowych zobowiązań, w tym także zapadające 28 listopada obligacje warte nominalnie 60 mln zł. Spółka już kilkukrotnie podkreślała chęć ich zrefinansowania, a przed miesiącem poinformowała w komunikacie bieżącym o planach przeprowadzenia emisji obligacji do 100 mln zł. Nadwyżkowe wpływy, ponad to co OT Logistics potrzebuje na wykup serii ODR1114, miałyby zostać przeznaczone na „finansowanie dalszego rozwoju”.

Na koniec września wskaźnik szybkiej płynności grupy znajdował się na poziomie 0,76 wobec 0,94 kwartał wcześniej. Z pewnością nie jest to wartość wystarczająco bezpieczna, ale spółka ma jeszcze inne argumenty aby zrefinansować zapadające obligacje (37 mln zł w gotówce, wzrost rentowności, względnie bezpieczne zadłużenie w relacji do kapitału).

Po raz ostatni papierami ODR1114 handlowano 31 października po 99,5 proc., zaś aktualnie są one kwotowane po 99,8/100,1 proc. W obrocie znajdują się także dwie inne serie papierów OT Logistics. Seria OTS0217 jest oprocentowana na 4 pkt proc. ponad WIBOR 6M i rynek wyceniają ją na 101,25 proc. Natomiast papierami w euro (OTE0217) oprocentowanymi na stałe 6,5 proc. jeszcze nie handlowano od wprowadzenia do obrotu na Catalyst (11 sierpnia br.).

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst