czwartek, 25 kwietnia 2024

Newsroom

Obligacje OT Logistics wciąż zawieszone

msd | 15 listopada 2018
Obrót wartymi 100 mln zł papierami OTS1120, jeszcze do niedawna notowanymi pod nazwą OTS1118, pozostaje zawieszony trzeci dzień z rzędu. Nikt nie wyjaśnia dlaczego.

GPW zawiesiła obrót obligacjami OTS1120 w ostatni wtorek tłumacząc swoją decyzję „interesem i bezpieczeństwem uczestników”. Dopiero pod koniec wtorkowej sesji Giełda poinformowała, że podstawą zawieszenia jest art. 25 ust. 9 i 10 załącznika nr 2 do regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu, według którego do zawieszenia notowań i unieważnienia niezrealizowanych zleceń może dojść „w szczególnie uzasadnionych przypadkach”. Niewiele później i sama spółka poinformowała o zawieszeniu, wskazując, że „sprawa jest obecnie wyjaśniania”. 

Jeszcze we wtorek rano poprosiliśmy GPW o wyjaśnienie przyczyn zawieszenia notowań obligacjami OTS1120. Służby prasowe Giełdy poinformowały nas tylko, że podjęto „działania, których celem było zapewnienie bezpieczeństwa obrotu”. Po resztę informacji odesłały nas do Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych. Ten jednak wciąż, do czwartkowego południa, nie sformułował odpowiedzi. 

Obrót obligacjami OTS1120 pozostaje więc zawieszony, tylko przyczyny całej sytuacji wciąż nie są znane. To istotne, jeśli wziąć pod uwagę napiętą sytuację płynnościową OT Logistics, ciągnące się od miesięcy refinansowanie zobowiązań oraz fakt, że warte 100 mln zł papiery serii D wygasać miały w tym miesiącu. Decyzją zgromadzenia obligatariuszy termin ich wykupu przesunięto o dwa lata. W gruncie rzeczy decyzja praktycznie zapadła głosami dwóch OFE, które mają połowę całej emisji.

Można co najwyżej spekulować, że zawieszenie ma związek ze zmianą warunków emisji i koniecznością ich zmiany w KDPW. Tego na pewno jednak nie wiadomo, być może wciąż nie wie tego też sama spółka, która we wtorek przed końcem sesji zobowiązała się opublikować świeższe informacje, gdy już wyjaśni przyczyny zawieszenia. 

Przed zawieszeniem notowań obligacje OTS1120 wyceniane były na 72 proc. nominału. Wcześniej, pod koniec października, czyli jeszcze przed zgromadzeniem obligatariuszy, gdy oryginalny termin wykupu przypadał na 20 listopada tego roku, ich notowania nie przekraczały 60 proc. nominału. Jak zawsze jednak w przypadku długu OT Logistics, który skupiony jest w portfelach inwestorów instytucjonalnych, handel odbywał się przy niskich, momentami symbolicznych tylko obrotach.

Na Catalyst jest notowana jest jedna seria obligacji OT Logistics – OTS0220 o wartości 25,4 mln zł. Także i w tym przypadku spółka chce zmiany warunków emisji, ale na razie podczas pierwszego zgromadzenia obligatariuszy nie osiągnęła zamierzonego celu. Liczy, że częściowo jej się to uda, gdy poszczególne kwestie (termin spłaty i zmiany w kowenantach) głosowane będą osobnymi uchwałami. Dlatego dla papierów OTS0220 zwołano kolejne zgromadzenie obligatariuszy. 

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst