piątek, 26 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics chce wydłużyć termin wykupu obligacji o dwa lata

msd | 17 października 2018
W ramach restrukturyzacji zadłużenia spółka zamierza wyemitować warte do 124,45 mln zł obligacje serii H. Jednocześnie chce też wydłużyć o dwa lata wykup wygasającej za miesiąc serii D o wartości 100 mln zł. Zwołano w tym celu zgromadzenie obligatariuszy.

Wartość nowej oferty prywatnej to 124,45 mln zł. Odzwierciedla ona sumę notowanych na Catalyst papierów serii D (100 mln zł) oraz F (25,45 mln zł). Nieprzypadkowo zresztą, ponieważ OT Logistics chce, żeby nową emisję objęta została przez „jak największą liczbę obligatariuszy obligacji spółki serii D i F”.

Środki pozyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na refinansowanie obligacji serii D i F, co pozwoli na zmianę struktury terminowej wymagalności zobowiązań spółki – podało OT Logistics.

Termin wykupu nowych papierów przypadałby na 20 listopada 2020 r. lub inną datę, ustaloną z wierzycielami finansowymi. Byłyby to jednak obligacje z okresową amortyzacją. OT Logistics planuje je zabezpieczyć.

Równolegle OT Logistics zwołało też zgromadzenia obligatariuszy dla właścicieli serii D i F. Spółka chce by inwestorzy zgodzili się przesunąć wyznaczone odpowiednio na 20 listopada tego roku i 23 lutego 2020 r. terminy spłaty do 20 listopada 2020 r. Co więcej, OT Logistics chce też, aby właściciele obligacji zgodzili się na zawieszenie badania kowenantów finansowych (wskaźniki dług netto/EBITDA i rentowności EBITDA) do końca 2019 r. włącznie.

Restrukturyzacja zadłużenia OT Logistics ciągnie się od I połowy tego roku. Jeszcze w czerwcu spółka miała przeprowadzić emisję obligacji. Od czerwca też systematycznie aneksuje umowy kredytowe, każdorazowo przesuwając ich termin spłaty o nie więcej niż kilka tygodni.

12 października spółka przesunęła termin spłaty umów kredytowych do 26 października. Jeśli porozumie się z BGK, otrzyma także możliwość kolejnego przesunięcia, tym razem do 16 listopada. Cztery dni później wygasają warte 100 mln zł papiery dłużne.

Na razie OT Logistics porozumiało się z właścicielem innej serii obligacji – nienotowanej na Catalyst serii G na 17,9 mln zł, której spłata przypadała na 28 września. Fundusz Open Finance Obligacji Korporacyjnych Europy Środkowej i Wschodniej FIZ AN, który jest w tym przypadku jedynym obligatariuszem, tym razem zgodził się na przesunięcie terminu spłaty do 16 listopada.

Konieczność zrefinansowania krótkoterminowego zadłużenia finansowego to kwestia, której poświęcono wiele miejsca w półrocznym sprawozdaniu logistycznej grupy. Zdaniem audytora istnieje bowiem zagrożenie kontynuacji działalności. Samo OT Logistics nie traci jednak rezonu i uznaje, że „nie ma istotnego ryzyka kontynuowania działalności”. Spółka jest przekonana, że uda się jej się zamknąć refinansowanie.

W środę rano zapadającą w przyszłym miesiącu seria OTS1118 wyceniana jest na 69,99 proc. nominału. Płynność tych papierów jest jednak niska, rzadko kiedy obroty przekraczają kilkanaście tysięcy złotych na sesję.

Większość obligacji OTS1118 znajduje się w portfelach inwestorów instytucjonalnych, w tym dwóch OFE, które posiadają połowę emisji.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst