czwartek, 18 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics zwołuje jeszcze jedno zgromadzenie obligatariuszy

msd | 09 listopada 2018
Spółka jeszcze raz spróbuje zmienić warunki emisji wartych 25,4 mln zł obligacji serii F. Tym razem głosowanie przyjmie jednak nieco inną formułę.

Podczas środowego zgromadzenia obligatariuszy część właścicieli papierów serii F nie poprała proponowanych przez spółkę zmian w warunkach emisji. A ponieważ zmiana WEO wymagała całkowitej jednomyślności obligatariuszy obecnych na zgromadzeniu, to inwestorzy, którzy byli w mniejszości zdołali zablokować głosowane w jednej uchwale przesunięcie terminu spłaty oraz zmiany w kowenantach.

Teraz OT Logistics zwołuje kolejne zgromadzenie obligatariuszy, ale każdą ze zmian WEO spółka chce głosować w osobnej uchwale, co – zdaniem OTL – zwiększy prawdopodobieństwo uzyskania zgody na zmianę warunków emisji niezwiązanych z terminem spłaty. Wśród uchwał, które będą głosowane 30 listopada, znajdziemy więc: zawieszenie badania wskaźników dług netto/EBITDA i rentowności EBITDA do końca 2019 r., dodatnie dwóch nowych kowenantów zobowiązujących spółkę do zaoferowania nowej serii obligacji i w końcu także zmianę terminu spłaty z 23 lutego 2020 r. na 20 listopada 2020 r. 

Wcześniej spółka z powodzeniem zmieniła natomiast warunki emisji wartych 100 mln zł obligacji serii D, które miały zapadać w tym miesiącu. Obligatariusze zgodzili się na przesunięcie terminu spłaty do listopada 2020 r. oraz zmiany w kowenantach. W przypadku tej serii nie była jednak wymagana jednomyślność obligatariuszy (przeciw zmianom WEO głosowały m.in. fundusze zarządzane przez BPS TFI), ponieważ emisję uplasowano jeszcze przed 1 lipca 2015 r., gdy ustawa o obligacjach zdefiniowała zasady przeprowadzania zgromadzenia obligatariuszy. Potwierdza to zresztą i sama spółka, która w wydanym oświadczeniu przypomina, że do zmiany WEO serii D wystarczyły głosy ponad 50 proc. obligatariuszy obecnych na zgromadzeniu, podczas gdy dla serii F – przeprowadzanej już pod nową ustawą o obligacjach – konieczna jest jednomyślność inwestorów.

- Zgoda obligatariuszy na zmianę terminu wykupu obligacji o wartości 100 mln zł (seria D) na 2020 r. jest bardzo istotnym krokiem w procesie refinansowania zadłużenia grupy, który ma umożliwić jego całościowe i docelowe refinansowanie. Dzięki tej decyzji możemy bezpiecznie kontynuować ten proces, jednocześnie dostosowując warunki emisji obligacji serii D do uzgodnień z wierzycielami i planowanych kolejnych kroków w procesie – mówił we wtorek Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

Prezes logistycznej spółki wskazywał także, że ustalenia wtorkowego zgromadzenia obligatariuszy serii F „z uwagi na odległy termin wykupu obligacji, nie mają wpływu na bieżącą działalność spółki oraz proces refinansowania pozostałego zadłużenia”.

W najbliższym czasie, najpóźniej na początku grudnia, OT Logistics planuje przeprowadzić prywatną emisję obligacji serii H do 125,4 mln zł. Pozyskane środki mają trafić na refinansowanie papierów serii D i F. Obecnie spółka jest przekonana, że dotychczasowi obligatariusze obejmą dług o wartości przynajmniej 50 mln zł, co zostanie rozliczone poprzez potrącenie wierzytelności ze starszych obligacji. Warunek objęcia przez dotychczasowych obligatariuszy przynajmniej 50 mln zł nowych obligacji zapisano w zmienionych warunkach emisji serii D, a teraz spółka chce go także dodać do WEO serii F.

Nowe dług wyemitowany przez OT Logistics ma być zabezpieczony i okresowo amortyzowany, czym spółka chce zwiększyć swoje szanse na jego uplasowanie.

- Równolegle do procesów związanych z obligacjami i w koordynacji z tymi procesami, z bankami finansującymi grupę toczą się rozmowy dotyczące zmian warunków zadłużenia kredytowego, które mają umożliwić całościowe i docelowe refinansowanie zadłużenia kredytowego– przypomniał także prezes.

16 listopada upływa kolejny termin spłaty umów kredytowych, a także wartych 17,9 mln zł obligacji serii H, które nie są notowane na Catalyst. Rozmowy z bankami OT Logistics prowadzi od I połowy tego roku, w czerwcu spółka w porozumieniu z instytucjami finansowymi zaczęła przesuwać terminy spłaty zadłużenia kredytowego, za każdym razem nie dłużej jednak niż tylko o kilka tygodni. 

Obligacjami OTS1120 (d. OTS1118), których termin spłaty przesunięto do listopada 2020 r., po raz ostatni handlowano w poniedziałek. Przy symbolicznym obrocie wyceniono je wówczas na 72 proc. nominału. Ostatnia wycena serii F (OTS0220) to zaś 60 proc. nominału.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst