środa, 24 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics ma więcej czasu na emisję refinansującą, ale prosi o jeszcze więcej

Michał Sadrak, Obligacje.pl | 07 grudnia 2018
Najwięksi obligatariusze wartych 100 mln zł papierów serii D zgodzili się przesunąć termin zamknięcia emisji refinansującej z 7 do 20 grudnia. Dla spółki to wciąż za mało, bo ponownie chce ten termin przełożyć.

Czwartkowe zgromadzenie obligatariuszy wyraziło zgodę na przesunięcie terminu zamknięcia emisji obligacji serii H z 7 grudnia do 20 grudnia. Przypomnijmy, chodzi o ofertę refinansowania na 100 mln zł, która przynajmniej w połowie musi zostać objęta przez dotychczasowych obligatariuszy.

Niezależnie jednak od postanowień czwartkowego zgromadzenia obligatariuszy, OT Logistics zwołało dla wartych 100 mln zł papierów serii D jeszcze dwa kolejne zgromadzenia, odpowiednio na 17 i 19 grudnia. Na drugim z nich spółka będzie chciała przesunąć termin zamknięcia emisji refinansującej z 20 grudnia do 16 stycznia. Innymi słowy, trwające od czerwca kilkudniowe, a w najlepszym przypadku kilkutygodniowe, przekładanie terminów spłaty kredytów bankowych, OT Logistics zaczyna teraz przenosić także na obligatariuszy. Akurat w przypadku serii D decydujący głos w tej sprawie mają dwa OFE, które posiadają połowę całej emisji i już wcześniej zgodziły się na przesunięcie terminu spłaty papierów z listopada tego roku do listopada 2020 r.

Nim dojdzie do zgromadzeń obligatariuszy serii D najpierw – 13 grudnia – spotkają się właściciele wartych 25,4 mln zł obligacji serii F. Ostatnie ich zgromadzenie zakończyło się bez zgody na zmianę warunków emisji, w tym czasowego wyłączenia niektórych kowenantów, ale i dodanie kowenantu zobowiązującego spółkę do przeprowadzenia emisji refinansującej. Tyle tylko, że miałoby do niej dojść do 20 grudnia, co stoi w sprzeczności ze zmianami, które OT Logistics chce wprowadzić 19 grudnia do serii D (przesunięcie terminu emisji refinansującej do 16 stycznia).

7 grudnia, czyli dziś, mija też – przesuwany przynajmniej dziewięciokrotnie – termin spłaty kredytów bankowych. Spółka ma też wykupić warte 17,9 mln zł nienotowane na Catalyst obligacje serii G, które w całości posiada jeden z funduszy.

Na Catalyst notowane są natomiast tylko obligacje serii D i F, czyli OTS1120 (d. OTS1118) oraz OTS0220. Obrót pierwszą z nich pozostaje zawieszony bez odpowiednich wyjaśnień ze strony GPW, KDPW czy w końcu i samej spółki.

Seria OTS0220 w ostatniej transakcji była zaś wyceniana na 64 proc. nominału.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst