wtorek, 15 lipca 2025

Newsroom

OT Logistics może sprzedać kolejne aktywa

msd | 28 listopada 2019
Spółka otrzymała wartą około 19 mln euro wiążącą ofertę zakupu należących do niej udziałów w niemieckim operatorze żeglugi śródlądowej. Potencjalna transakcja mogłaby zostać zamknięta w I połowie przyszłego roku.

Otrzymana oferta dotyczy wszystkich 81,08 proc. udziałów w spółce Deutsche Binnenreederei, które posiada OT Logistics, a także floty przynależnej do tej części działalności grupy. Jak podano, wkrótce rozpoczną się rozmowy dotyczące szczegółów transakcji, zaś do jej zamknięcia mogłoby dojść w I połowie przyszłego 2020 r. 

– Potencjalna sprzedaż udziałów niemieckiej spółki oraz jednostek pływających OT Logistics przynależnych do tej działalności pozwoli na zasilenie grupy znaczącą kwotą, która posłużyć może redukcji zadłużenia i uregulowaniu istotnych zobowiązań. To kolejna pozytywna informacja, po umowie sprzedaży nieruchomości we Wrocławiu, która przybliża nas do celu planu naprawczego, czyli istotnej redukcji zadłużenia oraz wyraźnej poprawy płynności finansowej OT Logistics w kolejnych miesiącach – powiedział Radosław Krawczyk, prezes OT Logistics, cytowany w komunikacie prasowym.

Informację o otrzymanej wiążącej ofercie spółka ujawniła w środę kilka minut przed północą. Tymczasem jeszcze na środowej sesji notowania jej akcji wzrosły o 17,5 proc. Obligacjami nie handlowano. 

Dwa tygodnie temu OT Logistics poinformowało o zawarciu warunkowej umowy sprzedaży wrocławskich nieruchomości za 54 mln zł netto. Pieniądze te miałyby do niej spływać ratami do końca 2021 r.

Wyprzedaż aktywów to jeden z ważniejszych elementów realizowanego przez logistyczną grupę planu naprawczego, który zakłada spadek zadłużenia i poprawę płynności. O tej ostatniej wiele mówi fakt, że środowe zgromadzenie obligatariuszy wartych 103,3 mln zł papierów restrukturyzacyjnych serii H po raz kolejny przesunęło termin wypłaty raty kapitałowej. Tym razem płatność 7,5 mln zł przesunięto na 13 grudnia. Nie ma pewności, że to ostatnia taka zmiana, zważywszy, że na 13 grudnia zwołano kolejne zgromadzenie obligatariuszy.

Wyemitowane w tym roku obligacje serii H na 103,3 mln zł nie są notowane na Catalyst, ponieważ Giełda odmówiła dopuszczenia ich do obrotu. Tłumaczyła to tym, że obecność długu na GPW „zagrażałaby bezpieczeństwu obrotu lub interesowi jego uczestników”.

Inne znajdujące się na Catalyst obligacje OT Logsitcs pozostają zawieszone od ponad roku i najpewniej nie zmieni się to aż do dnia ich wykupu (maj 2021 r.), ponieważ nie widać, aby spółka zamierzała ten problem rozwiązać. Jedyne notowane papiery to więc OTS0220, które w ostatniej transakcji wyceniano na 98 proc. nominału wobec okolic 60 proc. rok wcześniej.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst

  • Spłaty Bestu wyższe o 75 proc.

    15 lipca 2025
    W II kwartale grupa Best zanotowała 231,3 mln zł spłat z portfeli wierzytelności, co oznacza wzrost aż o trzy czwarte w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Za znaczną część tego wzrostu odpowiada jednak przejęcie Kredyt Inkaso.
    czytaj więcej
  • Obligacje Żabki debiutują bez transakcji i zleceń

    15 lipca 2025
    Dokładniej, emitentem pięcioletnich papierów wartych 1 mld zł jest luksemburska Zabka Group, której akcje notowane są także na GPW, a Żabka Polska jest poręczycielem obligacji. Warunki emisji zawierają niezbyt popularne u nas kowenanty.
    czytaj więcej
  • Nowe obligacje Pekao bez widoków na handel

    11 lipca 2025
    Choć emisja warta 500 mln EUR spotkała się z popytem na 1,7 mld EUR, nie ma co liczyć na wzrost jej notowań na Catalyst. Chętni do handlu wybierają parkiet w Luxemburgu.
    czytaj więcej
  • Ostatnia emisja Cavatiny już na Catalyst

    11 lipca 2025
    Seria, którą na początku zapisów oferowano inwestorom po 98,5 proc. zadebiutowała na Catalyst bez transakcji w przedpołudniowych godzinach handlu. Sprzedający wycenił ją na 99,5 proc.
    czytaj więcej