piątek, 29 listopada 2024

Newsroom

Kolejna rezygnacja w zarządzie OT Logistics

msd | 29 kwietnia 2020
Radosław Krawczyk, wiceprezes OT Logistics odpowiedzialny za finanse, złożył we wtorek rezygnację ze skutkiem natychmiastowym. W czwartek spółka musi spłacić obligacje na 42,8 mln zł oraz kredyty, warte prawdopodobnie około 150 mln zł.

Radosław Krawczyk odpowiadał za finanse OT Logistics od września 2017 r., początkowo jako dyrektor finansowy, później jako wiceprezes, a w okresie od marca 2019 r. do stycznia 2020 r. był prezesem spółki, po czym wrócił na stanowisko wiceprezesa. 

Swoją decyzję Radosław Krawczyk umotywował względami osobistymi.

„Rada nadzorcza, zarząd oraz pracownicy grupy kapitałowej OT Logistics S.A. dziękują panu Radosławowi Krawczykowi za niezwykłe zaangażowanie, pracę i nieoceniony wkład włożony w rozwój spółki i grupy kapitałowej OT Logistics S.A., a w szczególności za przeprowadzenie grupy przez najtrudniejszy okres restrukturyzacji finansowej, życząc kolejnych sukcesów w dokonaniach zawodowych” – podano w komunikacie.

Pięć dni wcześniej rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu OT Logistics złożył też Daniel Ryczek, który nie wskazał powodów swojej decyzji.

Już w najbliższy czwartek OT Logistics musi spłacić 25 mln zł z wartych 103,3 mln zł restrukturyzacyjnych obligacji serii H. Być może spółce uda się jeszcze porozumieć z wierzycielami podczas zgromadzenia obligatariuszy, które zostanie wznowione w środę (dziś). Ponadto 30 kwietnia wygasać będą też warte 17,8 mln zł papiery serii G, które znajdują się w jednym z funduszy zarządzanych przez CVI. 

Na obligacjach kłopoty OT Logistics bynajmniej się nie kończą. W czwartek spółka musi też spłacić kilka kredytów. Według ostatniego sprawozdania (z III kw. ub.r.) ich łączna wartość to 165,7 mln zł, ale na początku kwietnia spółka informowała o spłacie 15 mln zł, na co miała pieniądze ze sprzedaży aktywów.

Na Catalyst znajduje się jedna seria obligacji OT Logistics. To wygasające w maju 2021 r. papiery serii D na 14,9 mln zł, którymi obrót pozostaje zawieszony już od półtora roku. Obligacje warte były początkowo 100 mln zł i miały wygasać jeszcze pod koniec 2018 r., lecz spółce udało się zmienić warunki emisji podczas zgromadzenia obligatariuszy. I właśnie ta zmiana budzi wątpliwości natury prawnej, co argumentem za zawieszeniem obrotu papierami (KDPW uznaje tę serię za default).

Restrukturyzacyjne obligacje serii H, których część spółka musi spłacić w czwartek, nigdy nie trafiły obrotu, ponieważ GPW odmówiła spółce wprowadzenia kolejnego długu na Catalyst.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst