czwartek, 28 listopada 2024

Newsroom

OT Logistics chce sprzedać aktywa za 19,6 mln euro

msd | 8 maja 2020
Spółka zawarła porozumienie, w którym wyraża chęć sprzedaży niemieckiej spółki zależnej oraz floty jednostek śródlądowych. Łączna wartość potencjalnej transakcji to 19,59 mln euro netto.

Niemiecka grupa Rhenus chce kupić od OT Logistics akcje stanowiące 81,08 proc. udziału w kapitale spółki Deutsche Binnenreederei AG oraz flotę jednostek śródlądowych należących do grupy. W zawartym porozumieniu strony wyraziły intencje przeprowadzenia transakcji. Do podpisania umów powinno dojść do 30 czerwca, pod warunkiem satysfakcjonującego wyniku procesu due diligence.

Finalizacja umów wymagać będzie zgody niemieckiego urzędu antymonopolowego.

„Realizacja planowanej transakcji stanowi wykonanie przez grupę kapitałową emitenta istotnego elementu realizowanego planu naprawczego w zakresie podejmowanych działań mających na celu wyjście z segmentu żeglugi śródlądowej i pozwoli istotnie zmniejszyć sumę zadłużenia grupy kapitałowej emitenta wobec jej wierzycieli finansowych.” – poinformowało OT Logistics.

W ostatnich dniach OT Logistics ujawniło, że należący do niego przewoźnik kolejowy złożył wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego.

Tuż przed rozpoczęciem majówki OT Logistics zdołało przesunąć spłatę około 190-195 mln zł długów z 30 kwietnia do 29 maja tego roku. Chodzi o około 150 mln zł kredytów, wykup 17,8 mln zł obligacji serii G oraz przesunięcie 25 mln zł raty wykupu obligacji serii H. Docelowo spółka chce przesunąć spłatę długów o kolejnych 11 miesięcy, do końca kwietnia przyszłego roku.

Lekko licząc restrukturyzacja zadłużenia finansowego grupy OT Logisticsc trwa od dwóch lat.

Na Catalyst znajduje się jedna seria obligacji OT Logistics. To wygasające w maju 2021 r. papiery serii D na 14,9 mln zł, którymi obrót pozostaje zawieszony już od półtora roku. Obligacje warte były początkowo 100 mln zł i miały wygasać jeszcze pod koniec 2018 r., lecz spółce udało się zmienić warunki emisji podczas zgromadzenia obligatariuszy. I właśnie ta zmiana budzi wątpliwości natury prawnej, co było argumentem za zawieszeniem obrotu papierami (KDPW uznaje tę serię za default).

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst