czwartek, 28 listopada 2024

Newsroom

OT Logistics dostało od wierzycieli kolejny miesiąc na przetrwanie

msd | 1 czerwca 2020
Banki oraz obligatariusze logistycznej spółki wyraziły zgodę na przesunięcie terminu spłaty prawie 200 mln zł zadłużenia z 29 maja do 30 czerwca tego roku. Ale to oczywiście nie koniec negocjacji.

Właściciele restrukturyzacyjnych papierów dłużnych serii H o wartości 103,3 mln zł wyrazili zgodę na kolejne przesunięcie okresowej amortyzacji. Wymagalną 29 maja spłatę 25 mln zł nominału przesunięto do 30 czerwca, co wiązało się z kolejnym wzrostem wysokości raty, tym razem do 32,5 mln zł. 

Równolegle banki będące stroną umowy wspólnych warunków oraz BGK – po raz kolejny – wyraziły zgodę na przesunięcie terminu spłaty kredytów. Podobnie zachował się też fundusz będący jedynym właścicielem nienotowanych na Catalyst papierów serii G o wartości 17,8 mln zł. 

Łączna wartość długów, których spłatę przesunięto do 30 czerwca, to blisko 200 mln zł. 

Restrukturyzacja zadłużenia OT Logistics ciągnie się od ponad dwóch lat. I oczywiście nie zakończy się w terminie 30 czerwca, który jest tylko kolejnym przystankiem do – krótkotrwałego – odroczenia spłaty długów.

„Przesunięcie terminów spłaty zadłużenia finansowego do dnia 30 czerwca 2020 r. ma na celu zapewnienie emitentowi dodatkowego czasu na finalizację procesu uzgodnień warunków dalszej współpracy z wierzycielami finansowymi, w szczególności przedłużenia terminu spłaty zadłużenia objętego umową wspólnych warunków, umową kredytu BGK oraz obligacjami G do dnia 30 kwietnia 2021 r. (kiedy to przypada również ostateczna data wykupu obligacji serii H wyemitowanych przez emitenta)” – podało OT Logistics.

Miesiąc temu OT Logistics zapowiedziało, że pracuje nad sprzedażą kolejnych aktywów (19,6 mln euro) w ramach restrukturyzacji. Jednocześnie spółka ujawniła, że jeden z jej podmiotów zależnych – kolejowe STK – stara się o uzyskanie ochrony przed wierzycielami w ramach postępowania sanacyjnego.

Restrukturyzacyjne obligacje OT Logistics o aktualnej wartości 103,3 mln zł nie zostały dopuszczone do giełdowego obrotu. Natomiast znajdujące się na GPW papiery serii D na 14,9 mln zł pozostają zawieszone od półtora roku. Spółka nie pali się do rozwiązania tego problemu, który powstał jeszcze 2018 r., gdy doszło do zmiany warunków emisji (istnieją wątpliwości prawne, czy do zmiany doszło w sposób prawidłowy).  

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst