czwartek, 25 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics na razie dostało dodatkowy miesiąc od instytucji finansowych

msd | 04 maja 2020
Banki oraz jeden z funduszy obligacji zgodziły się przesunąć spłatę około 170 mln zł długów OT Logistics z 30 kwietnia do 29 maja tego roku. Docelowo spółka chce przełożyć wymagalność zobowiązań na 30 kwietnia 2021 r.

OT Logistics zawarło aneks do umowy wspólnych warunków z bankami, a także umowę zmieniającą dla kredytu w BGK. Łącznie spółka przesunęła z 30 kwietnia do 29 maja spłatę kredytów wartych około 150 mln zł. Dodatkowo w ten sam sposób spółka porozumiała się też z jedynym obligatariuszem papierów serii G o wartości 17,8 mln zł. 

Zawarte z wierzycielami porozumienie pozwoliło też na wejście w życie opisywanych na łamach Obligacje.pl warunków emisji restrukturyzacyjnych papierów dłużnych serii H o wartości 103,3 mln zł. Decyzją zgromadzenia obligatariuszy, którą uzależniono od porozumienia z pozostałymi wierzycielami, przesunięto spłatę 25 mln zł kapitału z 30 kwietnia do 29 maja.

O zawarciu porozumienia z bankami i funduszem Open Finance Obligacji Korporacyjnych Europy Środkowej i Wschodniej FIZAN spółka poinformowała w ubiegły czwartek, na godzinę przed północą i upływem terminu płatności długów. 

OT Logistics i wierzycieli spółki czekają jednak kolejne rozmowy w sprawie restrukturyzacji zadłużenia, które zresztą toczą się niemal nieprzerwanie od 2018 r. 

„Przesunięcie terminów spłaty ww. zadłużenia finansowego do dnia 29 maja 2020 r. ma na celu zapewnienie emitentowi dodatkowego czasu na finalizację procesu uzgodnień warunków dalszej współpracy z wierzycielami finansowymi, w szczególności przedłużenia terminu spłaty zadłużenia objętego umową wspólnych warunków, umową kredytu BGK oraz obligacjami G do dnia 30 kwietnia 2021 r.” – podało OT Logistics.

30 kwietnia 2021 r. przypadać będzie też ostateczny termin wykupu wartych 103,3 mln zł restrukturyzacyjnych papierów serii H. Nie są one notowane na GPW, ponieważ nie zostały dopuszczone do obrotu przez GPW.

Na Catalyst znajduje się jedna seria obligacji OT Logistics. To wygasające w maju 2021 r. papiery serii D na 14,9 mln zł, którymi obrót pozostaje zawieszony już od półtora roku. Obligacje warte były początkowo 100 mln zł i miały wygasać jeszcze pod koniec 2018 r., lecz spółce udało się zmienić warunki emisji podczas zgromadzenia obligatariuszy. I właśnie ta zmiana budzi wątpliwości natury prawnej, co było argumentem za zawieszeniem obrotu papierami (KDPW uznaje tę serię za default).

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst