piątek, 19 kwietnia 2024

Newsroom

OT Logistics znów przełożyło termin spłaty części obligacyjnych długów

msd | 16 grudnia 2019
Tym razem zgromadzenie obligatariuszy niedopuszczonych do obrotu papierów dłużnych serii H wyraziło zgodę na przesunięcie terminu wypłaty 7,5 mln zł raty kapitałowej z 13 grudnia do 8 stycznia. Już wiadomo, że to nie ostatnia taka zmiana.

Pierwotnie OT Logistics miało wypłacić obligatariuszom 4,5 mln zł jeszcze we wrześniu, ale później wierzyciele spółki kilkukrotnie zgadzali się na prolongowanie częściowej spłaty obligacji, a w międzyczasie kwota okresowej amortyzacji urosła do 7,5 mln zł. Piąta już zmiana przewiduje przesunięcie płatności raty kapitałowej z 13 grudnia do 8 stycznia. Jak wynika z oświadczeń złożonych przez innych wierzycieli OT Logistics (banki i właściciel starszych obligacji), na tym nie koniec zmian. Spółka prawdopodobnie będzie chciała przesunąć termin okresowej amortyzacji do końca stycznia, co najpewniej wiązać się będzie ze wzrostem wartości raty kapitałowej o kolejne 10 mln zł (według wcześniejszych warunków emisji spółka miałaby zapłacić 10 mln zł 31 grudnia). 

Obligacje serii H to emisja restrukturyzacyjna z maja tego roku o wartości 103,3 mln zł (pierwotnie 104,2 mln zł), której GPW nie dopuściła do obrotu ze względu na sytuację finansową emitenta.

Nazbieranie 17,5 mln zł kapitału z obligacji serii H do wykupu w styczniu bynajmniej nie służy obligatariuszom notowanych na Catalyst papierów serii F na 6,3 mln zł, które spółka będzie musiała wykupić w lutym. Aktualnie obligacje te wyceniane są na 96,5 proc. nominału.

OT Logistics od dłuższego czasu pozostaje wyłącznie na łasce wierzycieli. Razem z kolejnymi prolongatami terminów spłaty części kapitału od restrukturyzacyjnych papierów serii F spółka przesuwa też – za zgodą wierzycieli – terminy płatności wynikające z umów kredytowych.

W zgromadzeniu obligatariuszy, na którym przesunięto okresową amortyzację papierów serii H, ogłoszono przerwę do 20 grudnia. Poprzednie zgromadzenie obligatariuszy, rozpoczęte jeszcze pod koniec października, przerywano pięć razy, czym wyczerpano ustawowy limit (łączna długość przerw nie może przekroczyć 30 dni).

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst