czwartek, 16 maja 2024

Newsroom

OT Logistics z nową strategią

msd | 21 kwietnia 2016
Transportowo-spedycyjna grupa w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza istotnie wzmocnić swoją pozycję rynkową. Na razie nie mówi jednak jakich nakładów będzie to wymagać, czy jakie korzyści możliwe są do osiągnięcia na poziomie wyników finansowych.

Nowa strategia grupy OT Logistics na lata 2016-2021 składać się ma z sześciu filarów, które zakładają: osiągnięcie pozycji lidera w obsłudze produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego i Morza Adriatyckiego, podwojenie przeładunków w chorwackim porcie Rijeka (w tym przejęcie kontroli w spółce Luka Rijeka), rozwijanie terminali portowych (możliwe dalsze akwizycje), rozwój transportu śródlądowego i kolejowego, wejście do pierwszej dziesiątki spedytorów w Polsce oraz osiągnięcie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego poprzez wzrost organiczny i alianse strategiczne.

W komunikacie oraz prezentacji na temat ambitnych planów OT Logistics ogranicza się do przypomnienia historycznych wyników praktycznie nie wybiegając w przyszłość, czego inwestorzy być może oczekiwaliby przy tak szeroko zakrojonej strategii.

OT Logistics wskazuje, że wskaźnik zadłużenia, rozumiany jako relacja długu netto do EBITDA, będzie utrzymywać się poniżej 4,0x. W gruncie rzeczy nie jest to informacja nowa, ponieważ taki limit określono właśnie w warunkach emisji obligacji (w przypadku emisji w euro niedawno zwiększono na drodze porozumienia z inwestorami limit z 3,5x do 4,0x). Takiego kowenantu nie zawiera tylko emisja na 10 mln zł, która została uplasowana w ramach oferty publicznej.

Na koniec zeszłego roku wskaźnik zadłużenia grupy OT Logistics wynosił 3,25x wobec 2,07x rok wcześniej. Omawiając w marcu wyniki wskazywaliśmy, że spółka powinna zredukować zadłużenie lub zwiększyć rentowność, na co wskazuje nie tylko wskaźnik dług netto/EBITDA, ale i choćby pokrycie kosztów odsetkowych netto wynikiem operacyjnym (2,74x wobec 4,29x rok wcześniej).

W obrocie na Catalyst znajdują się cztery serie obligacju OT Logistics, z czego jedna w euro. Papiery w złotych kwotowane są z rentownościami w okolicach 5,5 proc. brutto (dla stałokuponowej serii OTS0818 liczone po najlepszej ofercie sprzedaży, która jest niższa od ostatnich notowań). 

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst