sobota, 20 kwietnia 2024

Newsroom

Restrukturyzacja zadłużenia OT Logistics jeszcze potrwa

msd | 17 stycznia 2019
Spółka w porozumieniu z wierzycielami przesunęła terminy spłaty kredytów, obligacji oraz zamknięcia emisji refinansującej z 16 stycznia do 25 i 31 stycznia. Dla OT Logistics to wciąż za mało.

Przesunięcie terminu spłaty zadłużenia z 16 do 25 stycznia dotyczy trzech kredytów i nienotowanych na Catalyst obligacji serii G. W przypadku jednej z umów termin prolongowano zaś do 31 stycznia. Tak czy inaczej, to nie wyczerpuje potrzeb OT Logistics. Już wcześniej, na podstawie projektu uchwał kolejnego zgromadzenia obligatariuszy wartych 100 mln zł papierów serii D, wskazywaliśmy, że spółka będzie chciała przełożyć zamknięcie restrukturyzacji zadłużenia przynajmniej do 15 lutego.

W istocie, zawarte z bankami i jedynym obligatariuszem wszystkich papierów serii G (17,9 mln zł) aneksy przewidują opcję warunkowego przedłużenia terminów spłaty do 15 lutego. W tym celu niezbędne jest jednak porozumienie się z BNP Paribas i mBankiem w zakresie terminów obowiązywania umów kredytowych oraz obligatariuszami papierów serii D. W tym ostatnim przypadku chodzi o ich zgodę na przesunięcie terminu zamknięcia emisji refinansującej.

Póki co, OT Logistics otrzymało – kolejną – zgodę właścicieli obligacji na wydłużenie terminu uplasowania nowej emisji do 25 stycznia. Na kolejnym zgromadzeniu obligatariuszy, zwołanym właśnie na 25 stycznia, spółka będzie jednak chciała przekonać wierzycieli do przełożenia terminu zamknięcia emisji obligacji serii H do 15 lutego. 

Proces restrukturyzacji zadłużenia OT Logistics ciągnie się od pierwszej połowy ubiegłego roku. Niektórym wierzycielom spółki zaczynają więc puszczać nerwy. Nie wszystkie fundusze będące właścicielami długu głosują po jej myśli. Jedna z obligatariuszek zdecydowała się także na złożenie sądowego pozwu. Chodzi o zmianę warunków emisji papierów serii D, które pierwotnie wygasać miały w listopadzie minionego roku. Termin ich wykupu przesunięto o dwa lata.

- Trwający od pół roku proces negocjacyjny pozwolił na przygotowanie planu naprawczego i harmonogramu poprawy płynności spółki. Proces trwa długo z uwagi na fakt, iż grupa kapitałowa OT Logistics prowadzi silnie zdywersyfikowaną działalność o różnych profilach biznesowych – przekonywał ponad tydzień temu na łamach Obligacje.pl Radosław Krawczyk, wiceprezes OT Logistics.

Przedstawiciel spółki zapewniał, że zamknięcie refinansowania jest planowane „w najbliższym czasie”. Wciąż nie jest jednak scenariusz pewny, ponieważ wiceprezes Krawczyk przyznał również, że „w przypadku braku porozumienia z wierzycielami finansowymi rozważony zostanie każdy instrument zabezpieczający interesy grupy i jej wierzycieli”.

Na Catalyst notowane są dwie z trzech serii obligacji logistycznej spółki. Notowania papierów serii D (OTS1120, d. OTS1118) pozostają zawieszone. Seria F (OTS0220) wyceniana była natomiast w ostatniej transakcji na 68 proc. nominału.

Więcej wiadomości o OT Logistics S.A.

Więcej wiadomości kategorii Catalyst